Twinkle | Digital Commerce

Pinterest: buyable pins voor duizenden nieuwe merchants

2017-05-27
180101

Pinterest maakt het voor veel meer merchants mogelijk om te adverteren via buyable pins. Het social mediabedrijf maakt de optie beschikbaar voor naar eigen zeggen duizenden nieuwe partijen.

Klanten van Bigcommerce, Magento en IBM Commerce kunnen nu ook buyable pins inzetten om consumenten via Pinterest te laten kopen. Eerder was deze optie er alleen voor launching partners Shopify en Demandware.  

60 miljoen kooppins
Pinterest meldt met enige trots dat sinds de komst van de buyable pins in juni meer dan 60 miljoen kooppins zijn geplaatst door spelers van Shopify en Demandware. Aan het rijtje klanten voegt Pinterest nu onder andere Bloomingdale’s, Wayfair en modelabel DVF toe.

Centraal doorzoekbaar
Pinterest wordt veelvuldig door webshoppers gebruikt om inspiratie op te doen. Het bedrijf maakte de productadvertenties met koopoptie in augustus centraal doorzoekbaar, waardoor shoppers weer een groter deel van hun customer journey doorbrengen op Pinterest.com. Voor de betalingen met creditcard en Apple Pay sloot het social mediabedrijf een deal met betaaldienstverlener Stripe.

Lees ook:
Branchegeluiden: wat doet de koopknop in social media? (29-9-2015)