Pinterest maakt het voor veel meer merchants mogelijk om te adverteren via buyable pins. Het social mediabedrijf maakt de optie beschikbaar voor naar eigen zeggen duizenden nieuwe partijen.
Klanten van Bigcommerce, Magento en IBM Commerce kunnen nu ook buyable pins inzetten om consumenten via Pinterest te laten kopen. Eerder was deze optie er alleen voor launching partners Shopify en Demandware.
60 miljoen kooppins
Pinterest meldt met enige trots dat sinds de komst van de buyable pins in juni meer dan 60 miljoen kooppins zijn geplaatst door spelers van Shopify en Demandware. Aan het rijtje klanten voegt Pinterest nu onder andere Bloomingdale’s, Wayfair en modelabel DVF toe.
Centraal doorzoekbaar
Pinterest wordt veelvuldig door webshoppers gebruikt om inspiratie op te doen. Het bedrijf maakte de productadvertenties met koopoptie in augustus centraal doorzoekbaar, waardoor shoppers weer een groter deel van hun customer journey doorbrengen op Pinterest.com. Voor de betalingen met creditcard en Apple Pay sloot het social mediabedrijf een deal met betaaldienstverlener Stripe.
Lees ook:
Branchegeluiden: wat doet de koopknop in social media? (29-9-2015)
Helaas zijn de Buyable Pins alleen nog maar beschikbaar op het IOS platform, dus de Ipad en Iphone (dus niet op het web).Op zich niet vreemd gezien de samenwerking welke Apple sloot met Pinterest in februari dit jaar met het lanceren van hen nieuwe product "App Pins".
IOS gebruikers zien deze zogenaamde App Pins in hen mainfeed en kunnen nieuwe apps gelijk installeren vanuit Pinterest. Men hoeft dus niet meer naar de app store te gaan.
Stel voor dat je een trip aan het plannen bent naar Barcelona en op zoek bent naar de belangrijkste culturele locaties zal Pinterest ook een pin laten zien in de zoek resultaten met een App van het openbaar vervoer in Barcelona.
Later dit jaar zegt Pinterest Buyable Pins ook beschikbaar te maken voor het Android platform.