Twinkle | Digital Commerce

Facebook test mobiele advertenties vol rijke content

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

Facebook test nieuwe mobiele advertenties met foto’s en video’s van hoge kwaliteit. De advertentie wordt volledig uitgeklapt op de smartphone en toont verschillende soorten ‘rijke’ content binnen de pagina; tekst, foto’s in carrousels en video’s.

Met de nieuwe advertenties wil Facebook gebruikers langer op het eigen platform houden door extra content te bieden van partners. Volgens Recode heeft Facebook een aantal partijen geselecteerd als partners in de pilot. Dit zijn onder andere Michael Kors, Gatorade, Mr. Porter en Carrefour Spanje.

Rijke content
De advertenties lijken op een aparte pagina binnen in Facebook. De advertentie van Mr. Porter bevat onder andere tekst, een video en foto’s (in een carrousel):

Koopknop
De advertenties kunnen een link naar de website van de partner bevatten, maar dit is volgens Recode niet wenselijk. Facebook wil gebruikers op zijn eigen website houden, door rijkere content te bieden en het mogelijk te maken om producten op het platform te kopen. Voor deze laatste optie testte het bedrijf al eerder een koopmogelijkheid binnen in Facebook.

De nieuwe advertenties worden de komende tijd met het groepje partners getest. Het kan waarschijnlijk nog wel even duren voor ook Nederlandse bedrijven hier mee kunnen werken.