Een kleine drie jaar na de lancering van supermarktapplicatie Boodschapp valt het doek. Ook de glutenvrije websupermarkt die bedenker Jeroen de Bakker dit jaar opende is dicht. 'Vandaag strandt helaas onze missie.'
Jeroen de Bakker, die veel successen vierde in de reclamewereld, maakte vanaf begin 2012 assortiment van supermarkten inzichtelijk met Boodschapp. Door barcodes te scannen konden klanten extra informatie over producten, of alternatieven te zien krijgen.
Duurzaam verdienmodel
Op de site is sinds gisteren te lezen: 'Ondanks veel interesse bij meer dan tweehonderdduizend gebruikers - waarvan 70 procent koos voor producten met een betere samenstelling - zijn we er niet in geslaagd om de derde financieringsronde van onze startup tijdig af te ronden. We waren gewoonweg nog niet ver genoeg in het aantonen van een duurzaam verdienmodel.'
Goodso
In maart dit jaar startten managing director Bakker en consorten tests met Goodso, een websupermarkt vol glutenvrije producten met een abonnementsmodel. Het assortiment zou later worden uitgebreid met producten voor mensen met andere allergieën. Bakker zag zes miljoen potentiële klanten in Nederland en omliggende landen. Hij dacht binnen drie tot vier jaar geld te kunnen verdienen met Goodso. Zover kwam het niet.
Helder koopadvies
'De ambitie om zoveel mogelijk consumenten bewustere keuzes te laten maken is niet verdwenen', laat het failliete bedrijf weten. 'Voedingskundige kennis in combinatie met gebruiksvriendelijke technologie die helder koopadvies persoonlijk maakt, gaat een steeds belangrijkere rol spelen in retail. Een industrie die aan de vooravond staat van toenemende transparantie en een forse groei van e-commerce.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Boodschapp en websuper Goodso kopje onder
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.