Twinkle | Digital Commerce

Makers voedingsapp Boodschapp openen webwinkel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

De makers van de mobiele voedingsmiddelenapplicatie Boodschapp komen met een eigen websupermarkt. Goodso verkoopt allereerst glutenvrije producten, waarna het aanbod wordt uitgebreid met producten voor mensen met andere allergieën.

Goodso mikt op zo’n 1.500 klanten voor de testfase van het project, die zo’n vijf maanden gaat duren. De webshop werkt met een abonnementsmodel waarbij klanten elke maand glutenvrije producten kunnen laten thuisbezorgen ‘om het voorraadkastje te vullen’, schrijft Het Financieele Dagblad.

Zes miljoen klanten
Managing director Jeroen de Bakker verwacht door de hoge marge op glutenvrije producten binnen drie of vier jaar geld te verdienen met Goodso. In Nederland en omliggende landen ziet hij zes miljoen potentiële klanten die niet alleen glutenvrij kopen, maar ook interesse hebben in lactosevrije en suikervrije artikelen.

Albert Heijn
Goodso is niet de eerste websuper met een glutenvrij assortiment. Er bestaan diverse pure players op dit gebied, maar deze zijn niet gekoppeld aan een mobiele app waarin alle voedingsinformatie over de producten te vinden is (Boodschapp). Albert Heijn introduceerde begin februari een nieuw winkelconcept waarbij consumenten vanuit de fysieke winkel op tablet glutenvrije items online kunnen kopen. Deze online only artikelen worden dan thuisbezorgd.