Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn start verkoop Allerhande Box

2017-11-11
180101
  • 1:38

Albert Heijn begint met de bezorging van zijn Allerhande Box. Andere boodschappen worden gratis meegeleverd. Het concept werd een week geleden gepresenteerd. Sindsdien is er veel gebeurd in maaltijdboxenland.


In de eerste Allerhande Box zitten ingrediënten voor me­di­ter­ra­ne ra­ta­touil­le, cae­sar­sa­la­de van romainesla en roer­bak­noe­dels met broc­co­li, man­go en kib­be­ling. De doos kost 35 euro voor twee personen en 49 euro voor vier personen. De belofte is dat de bereiding niet langer dan een half uur in beslag neemt.

Ook lekker
Onder het kopje ‘Lekker bij deze Allerhande Box’ doet Albert Heijn een aantal concrete suggesties. Zo worden onder andere witte druiven, zomerpudding en twee verschillende wijnen aangeraden. Peper, olijfolie en bakpapier zijn ‘goed om in huis te hebben’, volgens de grootgrutter.

Voorlopig moet AH's maaltijdbox per week worden besteld. In een later stadium komen waarschijnlijk abonnementen voor de dozen beschikbaar, vertelde Allerhandes hoofdredacteur Rutger Anema vorige week aan Twinkle.

Jumbo, Beebox en De Krat
Kort na de presentatie van de Allerhande Box, liet concurrent Jumbo weten ook ‘volop bezig’ te zijn met maaltijdboxen. Gisteren heeft u op deze site kunnen lezen dat Beebox zijn biologische maaltijdingrediënten van Hollandse bodem voortaan in het hele land levert, op de Waddeneilanden na. Logistiek partner Vers & Fijn bezorgt sinds kort ook al landelijk voor concurrent De Krat. HelloFresh was in het nieuws met zijn nieuwe distributiecentrum in Etten-Leur.

Mathijs Maaltijdbox
Behalve HelloFresh, bekend om zijn drukke marketingactiviteiten, gaat ook Albert Heijn nu landelijk rumoer creëren rondom maaltijdboxen. Daar komt aanstaande maandag nog een partij bij: dan start een televisiecampagne die de nieuwe ‘Familiebox’ van Mathijs Maaltijdbox moet promoten. Het concept komt uit de koker van tv-kok Mathijs Vrieze. Uit het persbericht van vandaag: ‘Met deze introductie wil Mathijs Maaltijdbox een unieke positie claimen in de markt van maaltijdboxen en zich positioneren naast HelloFresh en andere aanbieders.’
 
Lees ook: