Nespresso heeft in samenspraak met zijn clubleden een nieuwe site ontwikkeld. Het koffiemerk, hoog genoteerd in de Twinkle100, heeft het online bestelproces vereenvoudigd en geïnvesteerd in content op de site.
Sinds een paar jaar komen de meeste Nespresso-orders online binnen. Wie wil kopen op de site moet lid worden van de ‘Nespresso Club’. Met de ingebruikname van het nieuwe Nespresso.com kunnen leden eenvoudiger (herhaal)bestellingen plaatsen aan de hand van hun orderhistorie. ‘Na inloggen heeft u nog maar een paar klikken nodig om uw favoriete mix van Grand Cru’s te bestellen en thuis te ontvangen’, aldus Nespresso in een video over de nieuwe site.
Navigatie en content
Daarin laat Nestlé’s bekende koffielabel ook weten dat de navigatie is verbeterd en dat de content overzichtelijker wordt gepresenteerd. De site is verder verrijkt met extra informatie over de herkomst, het transport en de verwerking van de koffies en met recepten voor melkrecepten met lungo’s.
Het nieuwe online verkoopplatform voor meer dan veertig landen werd twee jaar geleden al aangekondigd, toen Nespresso als de eerste klant van de combinatie Hybris en Accenture werd gepresenteerd.
Lof voor logistiek
Nespresso werd de afgelopen jaren geprezen om de logistieke opties die webshoppers worden geboden. Zij kunnen orders onder andere laten bezorgen in tijdvakken (‘Nespresso Your Time’) en op de dag van bestelling. De Nederlandse logistieke partner Dynalogic liet gisteren weten same day delivery ook op zondag te gaan faciliteren voor zijn e-commerce klanten.
Twinkle100
Met een Nederlandse online consumentenomzet van 75,6 miljoen euro (2013) bezet Nespresso de 16e plaats in de Twinkle100. Eind vorig jaar werd Stefan Textor aangesteld als e-commerce manager voor de Benelux. Hij rapporteert aan e-business manager Art Valkenburg.
European E-commerce Award
Onlangs was Nespresso opnieuw genomineerd voor een European E-commerce Award (de Omnichannel Award), maar deze werd in de wacht gesleept door het Nederlandse SuitSupply.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuwe site voor Nespresso
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.