Twinkle | Digital Commerce

ModCloth lanceert eigen merk

2017-05-27
180101
  • 1:03

ModCloth, een Amerikaanse online modeverkoper met een fanbase van fashionista’s, heeft voor het eerst een eigen lijn op de markt gebracht. In San Francisco opende de pure player gisteren de deuren van een fysieke ‘Fit Shop’.

ModCloth positioneert zichzelf meer als een community dan als modeverkoper. Klanten worden steeds uitgenodigd om hun mening te geven en daarmee bepalen ze wat er wel en niet in de virtuele schappen komt te hangen. ‘We zien onze community als onze muze’, verklaart hoofd merchandising Nicole Haase aan Retail Dive.

Private label
Nu brengt ModCloth dus een eigen merk op de markt, een absolute mijlpaal volgens oprichtster Susan Gregg Koger en het resultaat van ‘years of amazing feedback’. Voor het private label zijn allereerst vooral jurken ontworpen, de collectie wordt later uitgebreid.

Fit Shop
Gregg Koger laat verder weten dat shoppers tot 17 augustus welkom zijn in de zogenoemde Fit Shop van ModCloth in San Francisco. Daar kunnen ze online bestellen, kleding passen en een klein deel van het assortiment ook direct kopen en meenemen. Het is een vervolg op de pop-up shop die ModCloth eerder opende in de lobby van zijn hoofdkantoor.