Twinkle | Digital Commerce

Flipboard installeert koopoptie in magazines gebruikers

2017-05-27
180101
  • 1:14

Gebruikers van de Amerikaanse start-up Flipboard kunnen sinds kort producten kopen uit de magazines die zij zelf of anderen hebben samengesteld. Met de ‘shoppable catalogus’ zet Flipboard stappen in e-commerce.

Met Flipboard kunnen gebruikers online een eigen magazine samenstellen met nieuwsartikelen die zij interessant vinden. Sinds maart is er de optie om het eigen magazine ook voor anderen beschikbaar te stellen. Flipboard stapt nu in e-commerce door gebruikers de mogelijkheid te geven om producten te ‘flippen’ en aan hun eigen virtuele tijdschrift toe te voegen. Deze producten kunnen vervolgens direct uit het magazine worden gekocht. Dat wil zeggen, dat bij een druk op de koopknop de gebruiker naar de webshop van de bijbehorende retailer wordt geleid.

Advertentie met koopoptie van Fab voor magazine gebruikers.

Voor de besteloptie ‘Love it, Flip it, Shop it’ is Flipboard een samenwerking aangegaan met grote retailbedrijven als ModCloth, Fab, Birchbox, Banana Republic, eBay en Levis. Deze retailers krijgen in een aparte, door het bedrijf nog aan te maken shopcategorie op Flipboard.com een eigen magazine waarin de producten worden gepromoot. Gebruikers kunnen de artikelen uit deze tijdschriften halen en daarbij ook op websites van externe retailers producten flippen voor hun eigen magazine, meldt Mashable.

90 miljoen actieve gebruikers
Flipboard, ook beschikbaar voor Nederlandse consumenten via de iPhone-app en Android-app, heeft volgens Mashable momenteel 90 miljoen actieve gebruikers en heeft sinds zijn oprichting in 2010 110 miljoen dollar (82 miljoen euro) omgezet.