De mobiele applicatie van Domino’s Pizza werd in het afgelopen halfjaar in Groot-Brittannië voor 51,6 procent van de online verkopen van het bezorgbedrijf gebruikt. Daarmee is de app voor het eerst een belangrijker kanaal voor online orders dan de desktop en mobiele site.
Domino’s Pizza UK en Ierland, zoals de Britse tak van de Amerikaanse onderneming heet, noteerde in het halfjaar eindigend op 28 juni een e-commerce groei van 24,4 procent. Het bedrijf geeft geen concrete omzetcijfers. De totale opbrengst (online én offline) kwam uit op 426,7 miljoen pond (604,9 miljoen euro) , een groei van 14 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2014.
Responsive website
Het bezorgbedrijf verkoopt niet alleen mobiel via zijn app, maar heeft ook een website die sinds deze maand responsive is. Domino’s Pizza UK en Ierland investeerde de afgelopen zes maanden 1,4 miljoen pond in e-commerce om het bestelproces te vereenvoudigen, aldus Internet Retailing. Zo moeten klanten ‘binnen enkele klikken’ een order kunnen plaatsen.
Meer online dan offline
Domino’s Pizza UK en Ierland boekte twee jaar geleden al voor het eerst meer online omzet dan opbrengst uit fysieke vestigingen en de telefoon. In het tweede kwartaal van 2013 had online een aandeel van 63,3 procent van het totaal.
Apple Watch
Domino’s Pizza maakte zijn Nederlandse app onlangs beschikbaar voor de Apple Watch. Door een koppeling met de iPhone kunnen klanten op hun smartphone een order plaatsen en de status van hun bestelling daarna volgen op hun horloge. Andere (internationale) experimenten met bestellen waren er de afgelopen tijd met Twitter en Ford.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
App nu belangrijkste online verkoopkanaal Domino’s Pizza UK
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.