Twinkle | Digital Commerce

Aldi start bezorgdienst voor actieproducten

2017-11-08
1181664
  • 0:58

Terwijl Aldi Süd in Groot-Brittannië en China zijn eerste stappen op e-commerce gebied zet, heeft de discounter in eigen land een thuisbezorgservice opgetuigd voor aanbiedingen. Een gang naar de fysieke winkel is echter nog wel nodig.

Aldi Süd presenteert de – ietwat omslachtige – manier van bestellen in een persbericht. Consumenten kunnen profiteren van acties die niet in de winkel gelden door producten op de website of in de papieren flyer op te merken met het ‘Aldi liefert’-logo.

Pincode
De volgende stap is een bezoek aan de supermarkt, waar de klant aan de kassière meldt gebruik te willen maken van de actie. Na betaling krijgt hij een pincode mee die online of per telefoon in te wisselen is, waarna hij binnen drie dagen door Aldi gebeld wordt voor een bezorgafspraak. Het artikel wordt dan gratis aan huis geleverd.

Internationaal in e-commerce
In Groot-Brittannië en China steekt Aldi (Süd) momenteel een teen in de e-commerce vijver met de verkoop van diverse wijnsoorten en non-food artikelen. De Chinese markt wordt afgetast via Tmall Global.