Twinkle | Digital Commerce

Jonas de Groot maakt stap van travel naar retail

2017-11-08
180101
  • 1:13

Jonas de Groot, oud-marketing manager van de Sundio Group, heeft een nieuwe uitdaging gevonden in de functie van chief commercial officer (cco) van het Amsterdamse retailmerk Barts. ‘Ik ben aangenomen om dit een sterker consumentenmerk te maken, zowel offline als online.’

De Groot was zeventien jaar werkzaam bij Sundio Group, eigenaar van onder andere Sunweb, GOGO en Eliza was here. In september 2013 meldde hij dat het tijd was voor ‘een nieuw avontuur, nieuwe mensen, nieuwe ideeën en andere grootse plannen.' Daarna vervulde hij ruim een jaar onder andere de rol van programmamanager en mentor van Startupbootcamp Amsterdam.

Online aanwezigheid
Bij Barts is hij sinds begin mei verantwoordelijk voor het verbeteren van de positionering en de aanwezigheid van het Amsterdamse merk. Op de vraag of Barts nu ook een eigen webwinkel gaat openen antwoordt De Groot: ‘Dit gaan we niet direct doen. De Zalando’s van deze wereld kunnen dat nu veel beter met ons merk. Het is voor ons belangrijker om een mooie website te bouwen, zodat we een echte online flagshipstore neer kunnen zetten. Waarschijnlijk gaan we hier dan later ook op verkopen.’

Van travel naar retail
De Groot ziet retail als een mooi nieuw vakgebied voor hem. ‘Ik heb weinig ervaring met retail en producten, dus hier ligt voor mij een leerzame uitdaging. Daarnaast blijf ik als mentor betrokken bij Startupbootcamp.’