Twinkle | Digital Commerce

Facebook Messenger wordt customer service tool

2017-11-09
180101
  • 0:58

De populaire Amerikaanse online retailers Zulily en Everlane gaan communiceren met klanten via Facebook Messenger. Ze versturen aankoopbevestigingen en verzendstatussen via de app, die shoppers de gelegenheid biedt tot directe interactie.

Facebook heeft dat deze week kenbaar gemaakt op F8, een bijeenkomst voor ontwikkelaars in San Francisco. Zijn berichtendienst wordt daarmee een customer service tool voor e-commerce bedrijven:



Amerikaanse media speculeren op een toekomstige toevoeging van betaalfunctionaliteit, waarmee Messenger ook een compleet shopping platform zou worden. Zover is het echter nog niet.

Analytics for Apps
Facebook biedt retailers voortaan ook de mogelijkheid om activiteiten in hun apps te analyseren, heeft u gisteren op deze site kunnen lezen. Het bedrijf heeft Analytics for Apps gelanceerd, waarin onder andere de engagement van gebruikers en de performance van marketingcampagnes worden getoond.

Shoppen
Ondertussen biedt Facebook retailers steeds meer mogelijkheden om producten aan de man te brengen op het sociale platform. Aan bedrijfspagina's kan nu een 'shoppen'-knop worden toegevoegd, ook in ons land. In de VS experimenteert Facebook al enige tijd met koopknoppen in advertenties van retailers.