Twinkle | Digital Commerce

Coolblue investeert voor het eerst in tv-reclame

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:11
Coolblue is voor het eerst in zijn bijna vijftienjarig bestaan een tv-campagne gestart. Gisterenavond was een commercial te zien waarin de pure player adverteert met zijn diverse bezorgbeloftes. Hiervoor groeide het bedrijf op mond-tot-mondreclame.

Coolblue’s omzet steeg in zowel 2012 als 2013 met 48 procent. Volgens directeur Pieter Zwart komt dit vooral door mond-tot-mondreclame van tevreden klanten. ‘Mondhoekmarketing’, noemen ze het binnen Coolblue.

Broek laten zakken
In 2015 wil de nummer 4 van de Twinkle100 een ‘nog snellere’ groei doormaken. Zwart: ‘Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op nationale televisie, voor miljoenen mensen, de broek lieten zakken. Dan moet je wel heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens nog meer klanten bijkomen. ‘Zaterdag besteld, zondag in huis’, durven we nu bijvoorbeeld met vol vertrouwen op tv te schreeuwen.’

Nieuwe website, zondagbezorging
Coolblue komt binnenkort met zijn jaarcijfers van 2014. In de periode voor kerst verwachtte de retailer, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, al meer dan 40 procent extra omzet te boeken. Het bedrijf investeerde in 2014 flink in een nieuwe website, waarbij vooral de productpagina’s een update kregen. Daarnaast had de pure player met PostNL de primeur in gratis zondagbezorging.

Bekijk hieronder de eerste tv-commercial van Coolblue.