Twinkle | Digital Commerce

Coolblue test nieuwe productpagina

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:59

Coolblue heeft een nieuwe productpagina ontworpen, die de komende weken wordt getest. Er is meer ruimte voor beeld, maar ondertussen oogt de pagina een stuk rustiger, met aanmerkelijk meer witruimte. De meeste productspecificaties zijn naar onderen gezakt.

‘Soms is “elke dag een beetje beter” niet meer genoeg’, refereert Nick Lenten aan een van Coolblue’s adagia. ‘Bij de productpagina was na jarenlang tweaken, veranderen en uitbreiden de houdbaarheid bereikt, vertelden klanten ons. Vervolgens hebben we uitgebreid usability-onderzoek gedaan’, laat hij Twinkle weten, ‘ook op mobiel en tablet’.

A/B-test
Met de uitkomsten van het onderzoek bouwde Coolblue aan een nieuwe productpagina. ‘Het resultaat testen we de komende weken in een A/B-test’, zegt de kersverse chief technology officer (Lenten was directeur tevreden klanten bij Coolblue). ‘Daarna gaan we gewoon weer verder met optimaliseren: elke dag een beetje beter.’

Oud
Hieronder een screenshot van de 'oude' productpagina:


Nieuw
Hieronder ziet u de nieuw ontworpen productpagina:
 



 
 
Lees ook: