‘We gaan twee maanden grondig testen en vanaf begin 2015 echt herrie maken’, vertelt topman Harm Kreulen aan vakblad TravMagazine. De aanvoerder van de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100, werkt voor het aanbod samen met vliegticketspecialist Airtrade, dat al in juni een overeenkomst tekende met de luchtvervoerder.
Dezelfde prijzen
Airtrade zorgt voor de techniek en de fulfilment (betalingen en reisbescheiden), KLM bepaalt het aanbod, de marge en de eindprijzen. ‘We blijven vasthouden aan het level playing field en hanteren via alle kanalen dezelfde prijzen’, aldus Kreulen.
Duizenden pakketboekingen
Het bedrijf verwacht tussen de dertigduizend en honderdduizend boekingen per jaar te krijgen met de nieuwe pakketreizen. ‘Door het bundelen van alle onderdelen van een vakantie, maken we het gemakkelijker voor de reiziger. Die ziet niet langer de prijs van de verschillende onderdelen, net als bij een touroperator’, zei Kreulen in april tegen het ANP. Na de Europese steden wordt het aanbod uitgebreid met reizen naar bestemmingen in de hele wereld.
KLM´s nieuwe site
KLM lanceerde eind vorig jaar een vernieuwde website. Inspiratie en relevantie waren de vertrekpunten bij de bouw van het nieuwe platform. Ook staat personalisatie hoog op de agenda van de luchtvaartmaatschappij. ‘Het ultieme doel is relevante content te bieden op basis van individueel klantgedrag’, vertelde director e-development Rob Zwerink destijds aan Twinkle.
Harm heet Kreulen ;-)
@Hedwig: daar heb je inderdaad gelijk in. Heb het aangepast.