Kort na de introductie in Duitsland biedt Zalando nu ook persoonlijke feeds op zijn Nederlandse website. Onder het kopje ‘Jouw Zalando’ krijgen klanten productsuggesties op basis van hun aankoophistorie. Klanten wordt daarnaast gevraagd merken te beoordelen.
Zalando zelf wijst Twinkle op Zalando.nl/myfeed, waarop de productfeeds te zien zijn. Een woordvoerder spreekt over een ‘live test’, benaderbaar via de button ‘Fashion Memo’ in het hoofdmenu. Hij geeft aan dat personalisatie op termijn prominenter zal worden bij de nummer 3 van de Twinkle100. ‘Want het doel is de toegang tot het assortiment zo relevant mogelijk te maken voor al onze klanten.’
Vind ik leuk
In de persoonlijke feed zijn nieuwe en populaire Zalando-artikelen te zien, afgestemd op de bewezen voorkeuren van webshoppers. De klant kan zijn profiel optimaliseren door voorbijkomende merken met een ‘vind ik leuk’ te waarderen:
Nieuwe website
Rond de bevestiging van zijn beursplannen lanceerde Zalando begin september een nieuwe website, ook in Nederland. Sindsdien bevat de homepage groter beeld. Het verticale menu aan de linkerkant verdween. Eerder al had Zalando aangekondigd dat de nieuwe site veel persoonlijker zou worden, een belofte die met MyFeed wordt ingelost.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando introduceert persoonlijke productfeeds in Nederland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.