Twinkle | Digital Commerce

Zalando gaat website personaliseren

2017-05-27
180101

In aanloop naar de spoedig verwachte beursgang heeft Zalando een herlancering van zijn website aangekondigd. De winstgevende pure player gaat het aanbod afstemmen op individuele bezoekers.


Dat heeft Zalando gisteren medegedeeld tijdens zijn 'Marketing Insights Day' in Berlijn. Onder andere Reuters en Internet World Business rapporteren over de eerste officiële persconferentie in de zesjarige geschiedenis van het bedrijf. Ze benadrukken respectievelijk dat Zalando een makeover krijgt en dat het bedrijf persoonlijker wil worden.

Personal feed
Komende maand al introduceert Zalando een nieuwe website, al is niet duidelijk of die direct in alle 15 landen live gaat. De site wordt voorzien van een zogenoemde personal feed. Op basis van individueel surf- en koopgedrag krijgen bezoekers relevante producten voorgeschotelt, zoals bijvoorbeeld Bol.com en Wehkamp.nl dat al langer doen met behulp van big data.

Beursgang
Zalando maakte voor het persevenement al bekend dat het bedrijf afgelopen kwartaal 35 miljoen euro winst heeft geboekt. Analisten verwachten dat het bedrijf op zeer korte termijn naar de beurs gaat. Over dat onderwerp deed de nummer 3 van de Twinkle100 gisteren overigens helemaal geen mededelingen.

Verpakkingen
Vorige week werden nieuwe verpakkingen van Zalando gesignaleerd, zonder het kenmerkende oranje, en op de thuismarkt werd de mobiele applicatie al uitgebreid met een feature voor beeldherkenning. Het bedrijf komt binnenkort met een nieuwe marketingcampagne.