Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe website voor iBood

2017-05-27
323203
  • 1:26

IBood heeft zijn nieuwe website gelanceerd, door het bedrijf aangekondigd als ‘iBood 2.0’. Voortaan beschikt de dagaanbieder over een responsive design en een langverwachte winkelwagen, waarmee klanten meerdere artikelen tegelijk kunnen afrekenen.

De live-gang (open bèta) van de nieuwe site liep de nodige vertraging op, maar volgens iBood gaat het dan ook om ‘de grootste it-aanpassing en investering ooit’. Zowel de voor- als de achterkant zijn ‘volledig onder handen genomen’.

Door het responsive design komt iBood, actief in de Benelux, Duitsland en Polen, voortaan beter uit de verf op mobiele apparaten. Voor het eerst is het forum mobiel toegankelijk geworden. Ook kunnen bezoekers voortaan meerdere deals in één keer afrekenen en hebben meerdaagse flash sales een vaste plek op de site gekregen:

Metro’s miljoeneninvestering
IBood ontving begin dit jaar een miljoeneninvestering van de Duitse Metro Group, dat een minderheidsbelang verwierf. ‘Het moederbedrijf van Media Saturn heeft nu aandelen in ons bedrijf’, verhelderde oprichter Joran Prinssen bij die transactie aan Twinkle. Een paar jaar eerder ketste een volledige overname van iBood door Media Saturn nog af door een richtingenstrijd binnen Metro’s elektronicapoot.

Nieuwe categorieën
De samenwerking met Metro stelt iBood in staat om relatief eenvoudig nieuwe productcategorieën toe te voegen aan zijn aanbiedingensite, aldus Prinssen eerder dit jaar. Als voorbeeld noemde hij huishoudelijke producten en kids. Ook zou iBood orders af kunnen laten halen bij winkels van Media Markt en Saturn, dacht Prinssen hardop. Zover is het nu nog niet.

Media Saturn jaagt op pure players
Media Saturn kondigde vorige week overigens de lancering aan van de Electronics Online Group, kortweg EOG. Redcoon wordt de kartrekker van de nieuwe onderneming, onder welke vlag Media Saturn webwinkels gaat bouwen en overnemen.