Twinkle | Digital Commerce

IBood kondigt winkelwagen aan

2017-05-27
180101
  • 1:21

IBood introduceert binnenkort een winkelwagen. Daarmee wordt het mogelijk voor klanten om verschillende producten in één keer af te rekenen. ‘Ja, het klinkt misschien gek, maar we waren het helemaal zat’, schrijft iBood in een e-mail aan klanten.
 
De mail van iBood gaat verder: ‘Elke keer als we gingen winkelen moesten we voor elk product apart naar de kassa, en ook nog eens voor elk product een doos kopen! We werden knetter! En dus presenteren wij vol trots onze meest briljante uitvinding ooit: Tadaaa: De... winkelwagen!’

Dagaanbieder
IBood is een pionier op het gebeid van flash sales in Nederland. Het bedrijf bood jarenlang dagelijks één product met flinke korting aan, waarop geregistreerde shoppers via e-mails werden gewezen. De werkwijze is nog altijd dezelfde, alleen heeft iBood zijn aanbod inmiddels verbreed; sinds vorig voorjaar zijn meerdere dagdeals te vinden op de site, onder andere in de categorieën Home & Living en Health & Beauty.

2.0-versie
Wie meerdere producten tegelijk wil bestellen bij iBood, hoeft straks nog maar één keer het orderproces door te lopen en krijgt de artikelen vaker dan nu in één keer bezorgd. De flash sale site, ooit begeerd door Media Saturn, rept in dit verband over een 2.0-versie:

Website van het jaar
Met een webomzet van 37 miljoen euro in 2012 bezet iBood de 32e plaats in de gisteren gepresenteerde Twinkle100. De dagaanbieder maakt opnieuw kans om te worden uitgeroepen tot 'website van het jaar' in de categorie e-commerce. Die titel sleepte iBood de afgelopen drie jaar in de wacht.