Twinkle | Digital Commerce

Wijnvoordeel.nl: 10 procent retentie na stunt met kortingscode

2017-11-11
320180
  • 1:22

Wijnvoordeel.nl vestigde begin deze zomer de aandacht op zich met een kortingscode die wel heel veel voordeel opleverde. Jacco Oosterhof, managing director van de wijnwebwinkel, zei gisteren dat het een vooropgezette stunt was. Een op de tien bestellers bestelde inmiddels opnieuw.

Met de kortingscode ALLSAFE, die zich snel via social media verspreidde, konden bezoekers dozen wijn bestellen voor minder dan een euro per fles. Veel wijn was al de helft goedkoper dan anders/elders, kopers hoefden geen verzendkosten te betalen en de code gaf daarbovenop recht op 20 euro kassakorting. Zes flessen van 8 euro per stuk gingen zo samen voor 4 euro over de digitale toonbank van Wijnvoordeel.nl, dat in die periode veel reclame maakte op televisie. ‘Sodeknetter wat voordelig.'

Stunt
Op het Cross Border E-commerce Event bekende Oosterhof gisteren ronduit dat het om een stunt ging. ‘Mede dankzij onze aandeelhouder Baarsma kunnen we dit soort acties opzetten. We investeren daarmee allereerst in naamsbekendheid, het is branding. In de eerste twee maanden na de actie hebben we gezien dat 10 procent van de actiekopers nieuwe klanten zijn geworden.’ Over een jaar moet 25 procent van de voordelige wijndrinkers een nieuwe order hebben geplaatst, aldus Oosterhof tegen Twinkle. Hoeveel mensen in totaal van de actie gebruik hebben gemaakt wilde hij niet kwijt.

Internationale expansie
Oosterhof sprak gisteren in Bunnik over de internationale expansie van Wijnvoordeel.nl, naar verschillende Europese landen. In het laatste nummer van Twinkle (nummer 7) vindt u een interview met de managing director, waarin ook wordt ingegaan op de buitenlandse online verkoopactiviteiten van de nummer 35 van de Twinkle100.