Twinkle | Digital Commerce

Vente-Exclusive winnaar Logistieke webshop van het Jaar

2017-05-27
180101
  • 1:21

Het Belgische Vente-Exclusive mag een jaar lang de titel Logistieke Webshop van het Jaar dragen. Het bedrijf liet HelloFresh en Coolblue achter zich.

Dat werd vandaag bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst in 't Spant in Bussum. Voor het eerst was er naast deze vakprijs ook een publieksprijs te vergeven. Ook die viel Vente-Exclusive ten deel. Het publiek kreeg de mogelijkheid om tot gisteravond een stem uit te brengen op één van de drie genomineerden. Er zouden 4.000 consumenten hebben gestemd.

Juryoordeel
De jury roemt voornamelijk de ketenregie van de site in flash sales. De afspraken met leveranciers om hun overstock te verkopen, waarbij Vente-Exclusive vervolgens de klantendata aan de leverancier teruggeeft, wordt als zeer waardevol gezien. 'De brand owner kan zo beter werken aan zijn merkontwikkeling', aldus de jury. Daarnaast is de samenwerking met fulfilmentpartner Katoen Natie een groot pluspunt. De handgemaakte houten karren die in het dc worden gebruikt, zijn een teken van de duurzame bedrijfsvoering van beide organisaties.

De jury
De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de wereld van e-commerce en de wetenschap en opereert volledig onafhankelijk van de organisatie. Dit jaar bestond de jury uit: Egbert Guis, juryvoorzitter (TNO), Bart ter Steege (Jungle Minds), Paul Haagh (Groenewout), Harold Krikke (UvT) en Emile van Rijn (EVO).

Eerdere winnaars van de Logistieke webshop van het Jaar zijn Futurumshop (2013) en Nespresso (2012).

De verkiezing Logistieke Webshop van het Jaar is een initiatief van Simtrec, E-sharp en de Vereniging van Logistiek Managers. E-Sharp-directeur Nando van Essen vroeg zich deze week in een blogposting nog af wat de waarde is van dit soort awards.