Kortingsplatform Scoupy heeft een nieuwe mobiele applicatie gelanceerd. Gebruikers krijgen nog altijd suggesties op basis van hun locatie en historisch gedrag. Maar alleen als ze die retailers of horecabedrijven gaan volgen, moeten de ondernemers betalen.
‘Brand dating‘, heeft Scoupy het nieuwe volgmodel gedoopt. Het bedrijf, dat PostNL en Sanoma als investeerders aan boord heeft, vergelijkt de nieuwe functionaliteit met de populaire dating app Tinder. Gebruikers kunnen met een enkele schermbeweging bedrijven gaan volgen die voorbijkomen in de app. ‘Volgen is als een bewuste opt-in’, aldus Scoupy-oprichter annex managing director Valentijn Bras, ‘en het resulteert in direct voordeel. Laat de consument maar vertellen welke bedrijven voor hem echt interessant zijn. Dan zorgt Scoupy ervoor dat hij van die bedrijven alle acties en nieuwtjes als eerste ontvangt.’
Conversie
Volgens Bras heeft een pilot uitgewezen dat de push-notificaties aan volgers ‘tot zeven keer vaker’ geopend worden dan ongepersonaliseerde berichten. Omdat de ontvangers vaker in actie komen ligt de conversie ook hoger en dat biedt perspectief voor ondernemers. Bras: ‘In media wordt altijd afgerekend op basis van bereik. Maar voor de ene adverteerder is het totale bereik veel relevanter dan voor de andere adverteerder. Met de invoering van de nieuwe app laat Scoupy zijn klanten dan ook niet meer voor bereik betalen, maar enkel nog voor het verzenden van de juiste berichten aan de juiste klanten.’
Mobiel warenhuis
Scoupy biedt sinds de kort de optie direct aankopen te doen in de app. Het gaat om te beginnen om dagdeals van onder andere Bol.com en TravelBird. De mobiele verkoopambities reiken veel verder, maakte het bedrijf anderhalve maand geleden duidelijk aan Twinkle. Daarmee boort het nog een ander verdienmodel aan.
Bedrijven konden al een eigen omgeving creëren in Scoupy ('een app in een app'), maar binnenkort kunnen ze het platform gaan inzetten als mobiel bestelkanaal. Ook online verkopers zonder fysieke winkel kunnen hun waren via Scoupy mobiel aan de man brengen. Er zijn al koppelingen gemaakt met onder andere AfterPay, Buckaroo, Adyen, MultiSafepay en Mollie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Scoupy wijzigt businessmodel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.