Twinkle | Digital Commerce

Bedrijven hebben eigen ‘exclusieve’ omgeving binnen Scoupy

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:48

Scoupy heeft een nieuwe Exclusive-mogelijkheid voor zijn app ontwikkeld waarmee bedrijven een eigen omgeving binnen de app kunnen inrichten. De app is een eerste stap in het nieuwe beleid van de kortingsaanbieder waarin de samenwerking met derden centraal staat.

Scoupy Exclusives biedt bedrijven een ‘app in een app’. Dat wil zeggen dat zij een eigen omgeving met speciale aanbiedingen binnen Scoupy hebben die door consumenten alleen betreden kan worden aan de hand van een specifieke code. ‘Een tijdschrift als Libelle kan bijvoorbeeld het abonneenummer van haar lezers als code gebruiken’, vertelt Bas Jongerius van Scoupy tegen Twinkle. ‘Zij kunnen dankzij de code gebruik maken van de aanbiedingen die Libelle aan zijn leden biedt, binnen Scoupy. Libelle hoeft hier dan dus geen eigen app voor te ontwikkelen. De code hoeft trouwens geen abonneenummer te zijn. Retailers kunnen bijvoorbeeld ook een eigen code bedenken en die communiceren naar hun klanten via de eigen site.’

White label
Consumenten hebben in hun app een lijst met Exclusive-partijen die zij bezoeken. In die lijst staat standaard het logo van al die partijen. Jongerius: ‘Wij ontvingen voorheen veel verzoeken van partijen om een white label app voor hen te ontwikkelen. Doordat wij nu de Exclusive-optie bieden, hoeven zij deze app niet zelf te maken en in de markt te zetten. Bovendien zijn zij met hun privéomgeving onderdeel van een app die nu al door 500.000 mensen wordt gebruikt. Dat is een stuk goedkoper de doelgroep bereiken.’

Sanoma en PostNL
Momenteel werkt Scoupy voor de nieuwe optie samen met investeerders Sanoma en PostNL. Jongerius: ‘Ook zijn we met diverse grote retailketens en sportverenigingen in gesprek voor een samenwerking, maar dat is nog niet rond.’

Profiel en reviews
Scoupy biedt consumenten in de nieuwste versie van zijn app ook de mogelijkheid om een eigen profiel aan te maken en reviews te schrijven over de acties en bijbehorende bedrijven. De kortingsaanbieder zet daarmee in op de strategie om bestaande gebruikers te activeren om Scoupy nog vaker te gebruiken. ‘Scoupy kan functioneren als aankoopimpuls’, zegt algemeen directeur Valentijn Bras. ‘Reviews van andere consumenten helpen dat sterker aan te jagen voor adverterende bedrijven.’