Twinkle | Digital Commerce

Greendaddy wil de grens over met crowdfunding

2017-05-27
190190
  • [nieuws]
  • 1:30

Greendaddy, een Nederlandse webwinkel vol producten op basis van bamboetextiel, gaat z’n vleugels uitslaan. Twee jaar na de oprichting is het volgens directeur Rik Vegter tijd om ‘op volle kracht Europa in te gaan’. Crowdfunding moet dat mogelijk maken.

Iedereen die het ziet zitten in Greendaddy kan deels eigenaar worden van het bedrijf, dat vorig jaar bij de Thuiswinkel Awards was genomineerd voor de vakprijs voor de beste starter. Overmorgen gaat een crowdfunding-campagne van start op Symbid.nl. Vanaf 20 euro kunnen mensen aandeelhouder worden in Greendaddy.

Kwart miljoen euro omzet
In een begeleidende video laat Greendaddy weten dat het bedrijf in zijn eerste jaar een omzet realiseerde van bijna een kwart miljoen euro, alleen al in ons land. Sinds de oprichting zijn in totaal meer dan tienduizend producten verkocht. De ambitie is nu om Europees marktleider te worden in de verkoop van bamboe, ‘het nieuwe katoen, maar beter’ volgens Greendaddy.

Rendement
Directeur Vegter belooft zowel een ecologisch als een financieel rendement op de investering in zijn bedrijf. Per 10 aandelen ontvangen aandeelhouders een ‘betere toekomstcadeaubon’ ter waarde van 10 euro, te besteden op Greendaddy.nl. Ze kunnen daar kleding kopen die ze 'sowieso nodig' zouden hebben. ‘Dat is dus direct 5 procent jaarlijks rendement, nog los van de stijging van de aandelen’, rekent Vegter enthousiast voor.

Groeigeld
Met het groeikapitaal gaat Greendaddy verder aan de weg timmeren. In Nederland worden de marketingactiviteiten uitgebreid en de verkoop in Duitsland en Frankrijk wordt opgestart. ‘Ons assortiment leent zich uitstekend voor Europese expansie’, meent Vegter. ‘Iedereen draagt ondergoed en bamboe verslaat katoen op alle fronten. Dus dat gaat zeker lukken.’
 
Lees ook: