Het mobiele transactievolume van Zanox-publishers in de lage landen is afgelopen jaar met 119 procent gegroeid. Affiliates genereerden 14 procent van hun omzet uit verkopen op tablets en smartphones. Mobile first is dan ook het thema van AFD Performance Based Marketing volgende week.
Zanox presenteerde gisteren zijn Mobile Performance Barometer 2013. Daaruit valt op te maken dat publishers in Nederland (is het gros) en België afgelopen jaar 1 op de 7 euro’s dankten aan mobiele campagnes. Ter vergelijking: in 2012 ging het nog maar om 1 op de 15 euro's.
Omzetaandeel
Affiliates halen al iets meer van hun omzet uit het mobiele kanaal dan Nederlandse online verkopers doen, afgaande op de M-commerce Monitor van Thuiswinkel.org; de e-commerce bedrijven behaalden een mobiel omzetaandeel (smartphones en tablets) van 12 procent, versus de 14 procent van de affiliates.
AFD Performance Based Marketing
Mobiele ontwikkelingen staan centraal op het congres AFD Performance Based Marketing, volgende week donderdag in de Fabrique bij Maarssen. Er staan onder andere twaalf verschillende parallelsessies geprogrammeerd op het evenement dat voorheen bekend was als de Affiliatedag. De opmars van mobiel is daarin een prominent thema, maar er is meer: op het plenaire programma van de 22e staat onder andere een presentatie van Kevin Edwards, strategiedirecteur bij Affiliate Window. Hij bespreekt 20 datagedreven inzichten waarmee affiliates hun prestaties kunnen verbeteren. In de middag vindt er onder andere een paneldiscussie plaats over de gedragscode voor het ontdubbelen van transacties en conversieattributie, die het Platform Affiliate Netwerken (PAN) eerder dit jaar opstelde.
Op de site van AFD Performance Based Marketing vindt u meer informatie. Daar kunt u zich ook aanmelden voor het congres.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Affiliates danken 1 op de 7 euro’s aan mobiel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.