De Bijenkorf heeft zijn mobiele applicaties voorzien van scanfunctionaliteit. Voortaan kunnen winkelbezoekers barcodes scannen met hun apparaat en de artikelen mobiel bestellen. Handig als een maat of kleur is uitverkocht of de klant een product liever laat bezorgen.
Door een product mobiel op te roepen kunnen scanners het niet alleen bestellen, ook kunnen ze meer informatie erover bekijken of bijvoorbeeld zien in welke filialen van de Bijenkorf het artikel op voorraad is.
De nieuwe functionaliteit, beschikbaar voor de iPhone-, iPad- en Android-app van de Bijenkorf, biedt ook meerwaarde bij cadeaukaarten; door de barcode op 't plastic in te scannen genereert de klant een qr-code, schrijft Iphoneclub.nl. De code wordt in de app opgeslagen en ze kan vervolgens altijd worden ingewisseld.
Mobiele site, apps en tablet assisted sales
De Bijenkorf lanceerde in het voorjaar van 2012 een mobiele website en niet veel later werden de bestaande apps van de warenhuisketen geüpdate. Daarmee werd het mogelijk om direct vanuit de apps te bestellen. De Bijenkorf pionierde ook met tablet-assisted sales, waartoe winkelpersoneel werd uitgerust met iPads.
‘Beste mobiele webwinkel van Nederland’
Dankzij de mobiele investeringen mag de Bijenkorf zich de ‘Beste mobiele webwinkel van Nederland’ noemen. De keten moet die titel echter delen met Thuisbezorgd.nl, dat dezelfde vakprijs ontving bij de laatste uitreiking van de Thuiswinkel Awards. Kort daarna sleepte Relephant, het bureau van de Bijenkorf, de Dutch Interactive Award (DIA) voor e-commerce in de wacht.
Reorganisatie
De Bijenkorf, met een online omzet van 54 miljoen euro de nummer 19 in de Twinkle100, kondigde afgelopen zomer een reorganisatie aan. Van de twaalf blijven er slechts zeven warenhuizen over. Eind vorig jaar startte de keten een proef met servicepunten in andere fysieke winkels.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Bijenkorf stopt barcodescanners in mobiele apps
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.