Pinterest heeft een nieuwe tool geïnstalleerd waarmee gebruikers pins krijgen voorgeschoteld die gebaseerd zijn op hun eigen interesses. De aanbevelingen heten ‘Interests’ en moeten het sociale medium persoonlijker maken.
Gebruikers van Pinterest kunnen nu al naar pins zoeken in voorgeproduceerde themacategorieën. Deze categorieënlijst wordt straks aangevuld met thema’s die gebaseerd zijn op het zoekgedrag van de consument.
Nieuwe pins
Pinterest neemt zelf het thema ‘travel’ als voorbeeld. Iemand die in deze categorie veel over New York heeft gepind krijgt nu aanbevelingen van pins die gerelateerd zijn aan die zoekopdracht. Zo ontdekt de gebruiker allerlei nieuwe pins waarvan hij het bestaan niet wist, is het idee van het sociale medium. Voor adverteerders betekent dit dat een pin door meer consumenten gevonden kan worden.
Pinterest test de nieuwe tool eerst in de Verenigde Staten. Later dit jaar wordt het uitgerold naar alle gebruikers.
Pinterest belangrijkste medium
Pinterest tekent voor 44 procent van het verkeer dat webwinkeliers danken aan social shares. Daarmee is het digitale prikbord belangrijker voor online retailers dan Facebook (37 procent) en Twitter (12 procent).
Foto: Photo of Pinterest homepage on a monitor screen through a magnifying glass, Shutterstock.
De aanbevelingen zijn irritant en stroken niet met mijn smaak. Pinterest wordt hierdoor onaantrekkelijk. Je kunt het niet uitzetten. Dictatuur dus mogelijk adieu Pinterest. Geef mensen de keuze of ze dit willen of niet.
Je kunt echt niets meer pinnen zonder dat Pinterest er vervolgens een stortvloed van, voor mij nutteloze en bijzonder ongewenste aanbevelingen overheen gooit. Super irritant. Het weerhoudt me echt om te pinnen.
Op donderen met die ongevraagde rot site.
Meer dan irritant.