Twinkle | Digital Commerce

WE Fashion: nieuwe partners, nieuw platform in de maak

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:52

WE Fashion heeft met La Redoute en Amazon twee nieuwe internationale verkooppartners gevonden. De kledingketen bouwt ondertussen aan een nieuw eigen platform. Vanaf begin volgend jaar wil WE Fashion ophalen in de winkel faciliteren en voorraadinformatie online ontsluiten.

Producten van WE Fashion zijn behalve in de eigen webshops en op Wehkamp.nl voortaan ook te koop op Laredoute.fr en op Amazon.de. Frankrijk en Duitsland zijn twee belangrijke markten voor WE Fashion, waarop de keten al met fysieke winkels en webshops aanwezig is. ‘Met deze samenwerking worden de collecties van het modemerk beschikbaar voor een miljoenenpubliek’, schrijft WE Fashion zelf over het extra bereik.

Nieuwe markten aanboren
La Redoute is een toonaangevende e-commerce speler in Frankrijk, met name in fashion en wonen. De site krijgt volgens WE Fashion maandelijks 9,2 miljoen voornamelijk vrouwelijke bezoekers over de virtuele vloer. Amazon.de trekt maandelijks zo’n 20 miljoen bezoekers en het levert producten in 26 Europese landen. ‘Een uitgelezen kans voor WE Fashion om nieuwe markten aan te boren’, aldus het bedrijf.

Groeistrategie
De partnerships met grote online spelers passen in de groeistrategie van WE Fashion. ‘Het aangaan van samenwerkingen met grote lokale online spelers is een waardevolle aanvulling op onze eigen webshops in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Na de succesvolle introductie van onze collecties bij Wehkamp.nl het afgelopen jaar, was dit een logische vervolgstap’, aldus CEO John Hind in een persverklaring.

Nieuw platform
WE Fashion, onderdeel van Logo International, werkt ondertussen ook aan zijn eigen e-commerce omgeving; begin volgend jaar wordt een nieuw platform gelanceerd, waarin de online en offline winkels ‘volledig geïntegreerd zijn’, is de belofte. WE Fashion gaat het mogelijk maken om online aankopen in de winkel op te halen of te retourneren en het bedrijf gaat actuele voorraadinformatie online beschikbaar stellen. ‘De volgende stap zal zijn om online bestellingen in store mogelijk te make’, aldus de keten. Nieuwe webshops in Oostenrijk en Zwitserland komen als eerste te draaien op het nieuwe platform.

WE Fashion in e-commerce
WE Fashion begon in 2010 aan de hand van PostNL met e-commerce. Na de Nederlandse entree ging de keten ook online verkopen in achtereenvolgens Duitsland, België en Frankrijk. In het voorjaar van 2012 integreerde de keten zijn website en webshop.