Twinkle | Digital Commerce

Pinterest start met ‘promoted pins’

2017-05-27
180101
  • 1:23

Pinterest zet de eerste stappen in ‘promoted pins’. Het socialmediabedrijf is een test gestart waarbij een geselecteerde groep bedrijven binnen Pinterest kan adverteren.

Pinterest start met de advertenties om extra inkomsten te genereren, meldt oprichter en CEO Ben Silbermann in een blogpost. ‘Zodat Pinterest in de toekomst kan blijven bestaan.’ De eerste advertenties uit de testfase verschijnen in de zoekresultaten en in de category feed. ‘Als een carnavalswinkel bijvoorbeeld een Darth Vader-kostuum verkoopt, zal deze te vinden zijn tussen de zoekresultaten van het woord ‘Halloween', aldus Silbermann.

Stijlvol, transparant en relevant
Het sociale medium zal volgens Silbermann in de toekomst niet worden overspoeld met banners. Hij belooft dat de advertenties stijlvol (geen banners of pop-up advertenties), transparant (de gebruiker ziet wanneer een pin een advertentie is) en relevant (advertentiepins gaan over onderwerpen waar de gebruiker geïnteresseerd in is, daarom zijn zij gekoppeld aan zoekopdrachten) zijn. Ook wil Silbermann graag feedback van de Pinterest-leden over hoe de advertenties verder ontwikkeld moeten worden. Het is nog onbekend welke bedrijven zich hebben aangesloten bij de eerste advertentietesten van Pinterest en wanneer de advertentiemogelijkheid wordt uitgerold.

Pinterest en e-commerce
Pinterest maakte dit jaar een aantal aanpassingen om het sociale medium interessanter te maken voor bedrijven. In mei kwam Pinterest webwinkels tegemoet door de ‘rich pins’ te introduceren. In deze pins kunnen e-commerce bedrijven afbeeldingen van producten plaatsen met real-time data als prijs en beschikbaarheid. Ook Twitter heeft aangekondigd zich te willen richten op e-commerce. Het bedrijf ontwikkelt daarvoor advertentietweets om webwinkeliers in deze tweets producten te helpen verkopen. Een deel van de opbrengst uit de tweets zal naar Twitter zelf gaan.

Lees meer:
-
Pin it to win it (28-6-2013)