Met een omzet van 4,81 miljard euro is Amazon met afstand de grootste online verkoper van Duitsland. De Amerikaanse gigant zette bij onze oosterburen bijna drie keer zoveel om als Otto en bijna twaalf keer zoveel als snelle stijger Zalando.
Dat blijkt uit een nieuwe lijst met Duitslands grootste webverkopers, voor de vijfde keer opgesteld door EHI Retail Institute en Statista.
Amazon neemt meer afstand
Amazon wist zijn omzet in Duitsland te verhogen van 3,43 miljard euro in 2011 tot 4,81 miljard euro vorig jaar. De inkomsten van de Duitse runner-up Otto groeiden ook, maar minder hard: de omzet in 2012 kwam uit op 1,70 miljard euro, versus 1,55 miljard in het jaar ervoor. Notebooksbilliger klom door het omvallen van Neckermann van de vierde naar de derde plaats op de lijst.
Zalando
Met een omzet van 485 miljoen euro bezet Zalando nu de vierde plek, terwijl de pure player vorig jaar nog de twintigste plaats vulde met 195 miljoen euro. Ter vergelijking: Zalando boekte afgelopen jaar in Duitsland ongeveer dezelfde omzet als die waarmee RFS Holland Holding de laatste Twinkle100 aanvoert.
Top 20
Hieronder vindt u de complete top 20 van Duitse online verkopers:
De nummers 21 tot en met 50 en hun omzetten kunt u hier raadplegen, net als actuele lijsten met de grootste webverkopers van Oostenrijk en Zwitserland.
Twinkle100
Twinkle-abonnees vinden de Twinkle100 binnenkort op de mat. De papieren editie is straks ook online te bestellen en daarnaast zal de uitgave voor de iPad beschikbaar komen. De gratis mobiele applicaties van de Twinkle100, beschikbaar voor iPhone en Android, krijgen een update.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto en Zalando verbleken bij Amazon in Duitsland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.