Twinkle | Digital Commerce

Neckermann.com belooft beterschap na aanhoudende klachten

2019-08-23
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Er blijven nog steeds veel klachten binnenstromen over de afhandeling van bestellingen door webwinkel Neckermann.com. De webshop geeft aan binnenkort voor verbetering te zorgen.

Het afgelopen jaar kwamen er zo’n vijfhonderd klachten bij op het digitale klachtenkompas van de Consumentenbond, schrijft het AD. Aan het begin van het jaar besteedde een radio-uitzending van Radar ook al aandacht aan de problemen. Die met name gaan over te laat bezorgde bestellingen, het niet op tijd terugbetalen van bestellingen en een klantenservice die slecht bereikbaar is. Neckermann beloofde destijds ook de problemen binnen enkele weken op te lossen.

'Efficienter reageren'

Nu regent het dus weer klachten van die aard. Het bedrijf laat tegen de krant weten dat vragen van klanten niet telefonisch maar per mail worden beantwoordt wegens drukte en tijdelijke onderbezetting vanwege vakanties. ‘Via de mail kunnen we sneller en efficiënter reageren’, aldus een woordvoerder. Die ook aangeeft dat er ‘een aantal dingen’ zijn fout gegaan. Zo zou een leverancier later leveren dan beloofd. Ook zou het bedrijf de afgelopen tijd dermate veel orders hebben ontvangen, dat ze een achterstand hebben opgelopen.