Ons land bezet de zevende plek op de Forrester Readiness Index, een ranglijst van landen met de meeste e-commerce potentie op de middellange termijn. De Verenigde Staten voeren de lijst van Forrester Research aan, voor China en Japan.
De Forrester Readiness Index (FRI) is onlangs voor het eerst gepubliceerd. Het Amerikaanse weblog Mashable kreeg inzage in het rapport, dat te koop is op de site van het onderzoeksbureau.
Criteria
Forrester indexeerde het e-commerce potentieel van 55 landen op een termijn van drie tot vijf jaar. Het bureau keek daarbij naar tal van criteria, waaronder de penetratie van e-commerce, de bevolkingsomvang, het gemiddelde inkomen, consumentengewoonten, het betalingsgedrag, de infrastructuur, de internetpenetratie, de marktactiviteit en -intensiteit, technische knowhow en de opstelling van de overheid.
Top 10
Op basis van een cocktail van deze en andere criteria stelde Forrester de volgende top 10 samen:
1. VS
2. China
3. Japan
4. Zuid-Korea
5. Groot-Brittannië
6. Duitsland
7. Nederland
8. Noorwegen
9. Singapore
10. Zweden
NB: U kunt hier zien welke landen zijn meegenomen in het onderzoek.
Kansen
Hoewel de Chinese e-commerce markt de Amerikaanse binnenkort omzettechnisch voorbijstreeft, dicht Forrester bedrijven vooralsnog meer groeikansen toe in de VS. Na de Britse en Duitse is de Nederlandse markt volgens Forrester de Europese markt met de meeste potentie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Forrester: veel e-commerce potentieel in Nederland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.