Relephant en zijn klant De Bijenkorf hebben gisterenavond de Dutch Interactive Award (DIA) voor e-commerce in de wacht gesleept. De jury waardeert de responsive mobiele site van de warenhuisketen en de tablet assisted sales met behulp van winkelpersoneel met iPads.
Aan de hand van bureau Relephant ontwikkelde de Bijenkorf een mobiele site, die ongeveer een jaar geleden werd opgeleverd. Warenhuismedewerkers in Amsterdam en Utrecht werden uitgerust met iPads, om bezoekers te wijzen op artikelen die niet (meer) in de winkel verkrijgbaar zijn. Daarmee heeft de Bijenkorf volgens de jury ‘een grote verbetering laten zien in de service naar de klant: dit zie je maar weinig in Nederland’.
Beste mobiele webwinkel van Nederland
De Bijenkorf werd bij de afgelopen Thuiswinkel Awards al uitgeroepen tot de 'Beste mobiele webwinkel van Nederland', een titel die de nummer 30 van de Twinkle100 moet delen met Thuisbezorgd.nl. Ook in maart werden het responsive design en de tablet assisted sales (met behulp van Adyen) van de warenhuisketen prominent ter motivatie opgevoerd.
Twee awards voor KLM
Het Rijksmuseum werd gisteren bij de DIA verkozen tot ‘Company of the Year’, een titel die het museum overneemt van KLM. De luchtvaartmaatschappij ging gisteren ook met twee awards naar huis, voor Best Online Service B2C en voor Best Tool & Applications. Die laatste prijs was te danken aan Meet & Seat, de applicatie waarmee passagiers zelf hun plek en buurman/-vrouw in het vliegtuig kunnen kiezen. ‘KLM is in staat geweest om social media in de kernprocessen van KLM te integreren’, oordeelde de DIA-jury over het bedrijf dat eerder dit jaar genomineerd was voor de belangrijkste Thuiswinkel Award.
Twaalf prijzen
In totaal werden gisteren twaalf Dutch Interactive Awards (voor digitale communicatie, e-commerce marketing) uitgereikt aan bureaus en projectteams.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mobiele prestaties de Bijenkorf opnieuw gelauwerd
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.