Twinkle | Digital Commerce

Hunkemöller: Passion Points bij aankoop, like of review

2017-05-27
180101
  • 1:44

Hunkemöller heeft met 'Passion Points' een nieuw spaarsysteem gelanceerd voor trouwe klanten. Ook zijn de eerder aangekondigde online reserveeroptie en de internationale website beschikbaar gekomen.


Hunkemöller investeert al langer in een cross-mediaal loyaltiteitsprogramma, waarin de smartphone een belangrijke rol speelt. De loyalty app, waarmee Hunkemöller vorig jaar een Nederlandse primeur had, is nu uitgebreid met social crm: zogenoemde Passion Points worden niet alleen bijgeschreven na een offline of online aankoop, maar ook na een like op bepaalde Facebook-posts en binnenkort ook als tegenprestatie voor een online review. Leden kunnen het overzicht van Pas­sion Points, maar ook van aankopen, kortingen en sociale interactie, (onder meer) vinden via de mobiele app van Hunkemöller.

Click & collect
Onlangs heeft Hunkemöller ook een online reserveringssysteem geïntroduceerd, dat Operations Manager E-commerce Marco van der Hulst zomer vorig jaar al aankondigde aan Twinkle. Webshoppers kunnen producten via deze click & collect service een week lang kosteloos apart laten hangen. In de winkel kunnen ze artikelen passen en besluiten of ze al dan niet tot aankoop overgaan. Hunkemöller, de nummer 99 van de Twinkle100, laat verder weten dat online gekochte producten voortaan in de winkel kunnen worden geretourneerd.

Internationaal
Ook op het internationale vlak blijft de lingerieketen met vijfhonderd winkels in zeventien landen online stappen zetten. Via de site Hunkemoller.com kunnen shoppers terecht in vijf verschillende talen. Het bezorggebied werd recentelijk uitgebreid met veertien nieuwe Europese landen. Aan de hand van retailbureau Kega migreerde Hunkemöller zijn sites naar een nieuw e-commerce platform van Magento.

Partners
Behalve de eigen internationale online aanwezigheid moeten ook online en offline partnerships ertoe bijdragen dat Hunkemöller Europees marktleider wordt. Het bedrijf, in handen van de Franse investeringsgroep PAI Partners, ging eind 2011 in zee met Wehkamp.nl, later ook met de Britse warenhuisketen House of Fraser.

Afgelopen oktober sloot Hunkemöller zich aan als marktplaatspartner op Amazon.de. De grootste webwinkel van Duitsland verdient commissie aan de verkoop van Hunkemöller-producten, die door de lingerieketen zelf worden verzonden. Dat is anders bij Zalando, dat afgelopen februari als verkoopkanaal werd toegevoegd; dat bedrijf draagt zorg voor de gratis verzending en retouren, hoewel het voorraadrisico bij Hunkemöller ligt.