Twinkle | Digital Commerce

Ace Jewelers breidt uit met twee nieuwe webshops

2017-05-27
180101
  • 1:42

Ace Jewelers heeft twee nieuwe webshops gelanceerd. Met Acetrends.com en Aceeyewear.com, die naast Acejewelers.com en de bijbehorende mobiele website komen te staan, streeft de juwelier naar verdere uitbreiding online.

Ace Jewelers maakte in 2008 zijn entree op de e-commerce markt met zijn webshop Acejewelers.com. ‘In dat jaar was de lancering van één site al te vooruitstrevend in onze branche’, vertelt CEO Alon Ben Joseph aan Twinkle. ‘We hebben bewust vier jaar gewacht met de lancering van onze nieuwe eBoutiques om ook online te segmenteren.’ Het familiebedrijf heeft naast de online shops drie fysieke winkels in Amsterdam, die elk een eigen assortiment hebben.

Gekoppelde shops
Met de komst van de twee nieuwe online winkels wil Ace Jewelers de specialismen uit de juwelierszaken in hun eigen webshops presenteren. Ben Joseph: ‘Wij hebben Acetrends.com fris en trendy gemaakt en Aceeyewear.com heeft een ‘zonnige’ en eigentijdse uitstraling.’ Op Aceeyewear.com worden designzonnebrillen verkocht, Acetrends.com verkoopt trendy zonnebrillen, horloges en sieraden en op Acejewelers.com kunnen klanten terecht voor juwelen, diamenten en horloges uit het luxesegment. 

De twee shops zijn direct verbonden met Acejewelers.com, dat een vernieuwde lay-out heeft gekregen. ‘We zijn overgestapt van een single site met twee talen naar drie eBoutiques in twee talen die gekoppeld zijn aan elkaar. De klant kan met zijn winkelmandje in elk van onze eBoutiques afrekenen en ook het zoeken naar producten gaat over de drie websites heen. Daarbij kunnen Amerikanen, Engelsen en Australiërs bij ons afrekenen in hun eigen valuta.’

Elke vijf jaar vernieuwen
Ace Jewelers heeft al sinds de start in 2008 het plan om zijn websites elke vijf jaar compleet te vernieuwen. ‘Dus voor 2018 moet er weer iets nieuws online staan’, zegt Ben Joseph. Dat Ace Jewelers in de tussentijd niet stilstaat bleek in 2011 toen het bedrijf een mobiele webwinkel voor smartphones en tablets lanceerde. ‘Wij geloven heilig in multichannel verkoop en service via winkels en online’, vertelde Ben Joseph toentertijd aan Twinkle. In dat jaar was ruim 10 procent van de totale omzet van Ace Jewelers afkomstig uit e-commerce. Tegenwoordig is dit ongeveer 20 procent.