Twinkle | Digital Commerce

Superdirect.com sluit pact met Myorder voor mobiele boodschappen

2017-10-05
180101
  • 2:03

Superdirect.com, een nieuwe Nederlandse websupermarkt, heeft een samenwerking gesloten met de mobiele bestel- en betaalapplicatie MyOrder. Consumenten die voor elf uur ’s avonds boodschappen bestellen, kunnen die straks de volgende dag na 7.00 uur ophalen.
  
Het eerste ‘Superdirect.com Pick Up Point’ wordt volgens initiatiefnemer Peter Pompen dit voorjaar geopend. Bestellers kunnen in drive-throughs boodschappen oppikken die in drie verschillende temperatuurzones liggen opgeslagen, voor versproducten, diepvriesartikelen en kruidenierswaren.

Aandeelhouder en leverancier
Eerder dit jaar werd bekend dat Sligro een belang heeft genomen in Superdirect.com. Sligro is ook leverancier van de websupermarkt. Het groothandels- annex supermarktbedrijf kondigde eerder aan te zullen experimenteren met afhaalpunten voor zijn supermarktketen Emté. Dat voornemen, van vorige zomer, werd nog niet in de praktijk gebracht en zal dat voorlopig ook niet worden.

‘Europese primeur’
Vandaag wordt bekend dat ook MyOrder, de mobiele bestel- en betaalapplicatie van Rabobank, een belangrijke partner is voor de nieuwe websupermarkt. MyOrder-oprichter Thomas Brinkman spreekt in een persbericht van een Europese primeur voor boodschappen doen via een app. ‘Consumenten kunnen nu overal en altijd hun brood, spruitjes en wasmiddel bestellen en deze afhalen bij Superdirect.com. Hierdoor wordt het doen van boodschappen een gemakkelijke en snelle “drive thru” ervaring. We verwachten dat het een enorme driver zal zijn voor de adoptie van mobiel betalen.’

Betaalstromen
Pompen laat optekenen: ‘We zijn druk bezig met de voorbereidingen. De samenwerking met MyOrder hierin is voor ons belangrijk, want we zijn nu in staat om onze betaalstromen ook volledig via een smartphone te laten lopen. Dat is een essentieel onderdeel in ons winkelconcept.’

MyOrder, een volwaardige mobiele portemonnee sinds het ook iDeal-, PayPal- en creditcardbetalingen faciliteert, krijgt een plek in de nog te lanceren mobiele applicatie van Superdirect.com. Ook binnen de MyOrder-app zelf wordt het straks mogelijk om online boodschappen te doen. Het label van de Rabobank wordt langzamerhand een online winkelcentrum op zichzelf.

Pick Up Point
Superdirect.com gaat vanuit Barendrecht levensmiddelen distribueren naar afhaalpunten, waarvoor in meerdere gemeentes aanvragen zijn gedaan. Waar en wanneer het eerste Superdirect.com Pick Up Point zal komen is nog niet duidelijk. Pompen wil op serieuze schaal gaan concurreren met Albert Heijn, dat afgelopen najaar zijn eerste Pick Up Point voor online bestelde boodschappen opende in Heemstede. Anders dan Albert Heijn wil Superdirect.com boodschappen overigens niet gaan bezorgen.
 
NB: Gertjan Rösken is behalve senior business development manager van de Rabobank ook chief technology officer (CTO) van MyOrder. Hij spreekt op 5 maart aanstaande op het Online Betaal Congres in Amsterdam over mobiele innovaties.