De Macintosh Retail Group heeft zijn 'rendabele online omzet' het afgelopen jaar met 40 procent zien groeien, tot 25,1 miljoen euro. Naar eigen zeggen is het concern met formules als Dolcis, Invito, Manfield en Scapino de grootste online schoenverkoper van de lage landen.
Macintosh is behalve van schoenketens ook eigenaar van Kwantum en van Halfords, dat in de etalage staat. Belcompany werd vorig jaar verkocht aan Vodafone, terwijl de Britse kledingketen Jones Bootmaker werd overgenomen. De transacties passen in Macintosh’ huidige focus op de sectoren fashion en living.
Winstverdubbeling
De totale omzet van Macintosh, dat meer dan de helft van de inkomsten in ons land boekt, kwam 6 procent hoger uit op 875 miljoen euro. De nettowinst steeg tot 98,8 miljoen euro, een ruime verdubbeling ten opzichte van 2010. Macintosh doet in zijn jaarrapport (pdf) geen uitspraken over de verwachte omzet- en resultaatontwikkeling in het lopende jaar.
Online omzetaandeel nog beperkt
Macintosh' omzet uit webverkoop groeide met 40 procent ten opzichte van 2010, rapporteert het bedrijf vandaag. De naar eigen zeggen grootste online schoenverkoper van de Benelux weet op het web goed overeind te blijven tegen pure players als Zalando en Sjoez.nl. Toch tekent e-commerce voor niet meer dan 2,9 procent van alle inkomsten van de de nummer 51 uit de Twinkle100. De algemen verwachting is dat het online omzetaandeel van schoenen de komende jaren nog flink zal groeien.
Intreza
Macintosh zette met Intreza.nl in september een nieuw schoenenplatform in de markt. Intreza.nl moet van Macintosh’ webverkoop meer maken dan de som der huidige delen; in de shop wordt het aanbod van de eigen webwinkels verzameld en aangevuld met dat van derde partijen (alle merken). Macintosh gooit de deuren daarmee nadrukkelijk open.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Macintosh: 40 procent meer omzet uit webverkoop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.