Twinkle | Digital Commerce

Macintosch biedt ruimte aan andere schoenmerken op Intreza.nl

2017-11-11
206102
  • 1:45

Macintosh Retail Group, eigenaar van schoenketens als Dolcis, Invito, Manfield en Scapino, heeft een nieuwe webwinkel geopend: Intreza.nl. Geholpen door aanbod van derden en ruim elfhonderd potentiële afhaalpunten moet de shop een groot publiek aanspreken.

Macintosh Retail Group laat in een persbericht weten dat het wil uitgroeien tot de grootste cross channel retailer van de Benelux. Op de Nederlandse schoenenmarkt is het concern in ieder geval dominant aanwezig, met verschillende grote ketens en gelijknamige private labels.

Meer dan som der delen
Intreza.nl moet van Macintosh’ webverkoop meer maken dan de som der huidige delen, zoals Dolcis.nl, Invito.nl en Manfield.nl. In de nieuwe shop is het aanbod uit deze webwinkels verzameld en aangevuld met dat van derde partijen (alle merken). Macintosh gooit de deuren dus nadrukkelijk open.

Bezorgen of afhalen bij Kiala-punt
Op dit moment kunnen klanten van Intreza.nl schoenen laten bezorgen door PostNL (gratis tijdens de huidige ‘Schoenzesdaagse’) of afhalen bij een Kiala-punt. In de toekomst zal Macintosh van zijn fysieke schoenwinkels mogelijk ook afhaalpunten voor Intreza.nl maken.We gaan onze dienstverlening verder uitbreiden zodat on- en offline nog verder geïntegreerd worden’, aldus CEO Frank de Moor in de persverklaring.

Voordeel ten opzichte van pure players
Verder meldt het bericht onder meer: ‘Door de unieke positie met zo’n 1.150 winkels en kennis van klanten, producten en markten, heeft Macintosh Retail Group voordeel ten opzichte van de zogenaamde “pure players” die zich uitsluitend richten op verkoop online. Macintosh Retail Group is er dan ook van overtuigd dat een geïntegreerde cross channel aanpak, waarbij het beste van beide werelden wordt gecombineerd, essentieel is voor toekomstige omzet- en resultaatgroei.’

Schoenverkoop op internet
Het Economisch Bureau van ING publiceerde twee maanden geleden een rapport over schoenverkoop in Nederland, die steeds vaker op internet plaatsvindt. De groei is volgens ING vooral te danken aan 'een ware explosie' van nieuwe schoenverkopers op het web, waaronder gevestigde retailpartijen, pure players en samenspannende detaillisten. Begin dit jaar schreef Twinkle al een uitgebreid artikel over de groeiende concurrentiedruk onder schoenwinkels op internet.

ING verwacht dat in 2020 35 procent van alle schoenen online zal worden gekocht.