Score is begonnen met de plaatsing van internetzuilen in zijn 82 jeanswinkels. Anders dan bij Kijkshop, dat onlangs ook zuilen naar de winkelvloer bracht, kan via de schermen direct worden besteld. De zuilen moeten voorkomen dat winkeliers ‘nee’ moeten verkopen.
Marc van Venrooij, senior e-commerce project manager van Score, haalde gisteren op de Thuiswinkel Update onderzoek aan naar nee-verkopen in winkels. Daaruit zou blijken dat 17 procent van de Nederlandse winkelbezoekers een gewenst product, hoewel onderdeel van het assortiment, niet vindt.
Scannen
Op de touch screens, die Score inmiddels in 16 van zijn winkels heeft geplaatst, kan het hele assortiment van de keten worden doorzocht en besteld. Betalen kan contant of met pin aan de kassa. Winkelbezoekers kunnen een product dat ze graag willen hebben, maar dan in een andere maat of kleur, zelf scannen om sneller bij het juiste deel van het assortiment te belanden. Ook kunnen ze zich via de ‘hufterproof’ zuilen abonneren op de nieuwsbrief van Score.
Niet voor het eerst
Van Venrooij bracht gisteren op de Thuiswinkel Update in herinnering dat Score, online verkoper sinds 1998, het tien jaar geleden ook al probeerde met zuilen in winkels: ‘Het virtuele schap, zoals dat toen heette, bracht hoge kosten met zich mee. De schermen waren ook niet op afstand te bedienen, waardoor ze steeds op een neer moesten naar Amsterdam voor aanpassingen’, somt Van Venrooij enkele redenen op waarom de zuilen weer van de vloer verdwenen.
Betrokkenheid winkeliers
Van Venrooij zegt dat de nieuwe zuilen zich zeker terugverdienen als iedere winkel dagelijks één product meer verkoopt door de aanwezigheid ervan. Een algoritme zorgt ervoor dat de bestellingen op de zuilen worden geplaatst bij een ander Score-filiaal met voorraad, dat meedeelt in de omzet. Score verwacht dat de schermen de betrokkenheid van winkeliers bij het online kanaal helpen vergroten.
Facebook Connect
De zuilen van Score zijn onderdeel van Score Connect, de noemer waaronder de jeansketen nieuwe interactieve toepassingen plaatst. Score, dat veel samenwerkt met retailbureau Kega, is actief op Facebook en het sleutelt aan een nieuwe mobiele presentatie op smartphones en tablets. Ook de koppeling tussen offline en online wordt veelvuldig gelegd; Score bracht onder meer qr-codes aan op zijn winkelruiten, die leiden naar de webwinkel of naar het Facebook- of Twitter-account van de keten. Verder maakt Score actief gebruik van Foursquare.
Twinkle100
Met een webomzet van 11,9 miljoen euro in 2010 bezet Score, de laatste twee jaar winnaar van een Thuiswinkel Award, de 58e plaats op de gister gepubliceerde Twinkle100.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Score plaatst bestelzuilen in al zijn winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.