Twinkle | Digital Commerce

Honderden webwinkels gaan voor gratis op Beslist.nl

2017-05-27
576418
  • [nieuws]
  • 1:43

Beslist.nl maakte begin mei bekend webwinkeliers gratis plek te gaan bieden op zijn site. Sinds 1 juni meldden zich volgens de vergelijker al 689 webwinkeliers voor de gratis opname, waarvan inmiddels ongeveer een kwart staat vermeld op Beslist.nl.

De kleine zevenhonderd nieuwkomers zorgen ervoor dat het aantal webshops op Beslist.nl in korte tijd met tientallen procenten groeit. Vandaag staat de teller op 1.414 webshops, waaronder dus al een kleine 200 (kwart van 689) niet-betalende partijen.

Google Shopping
Beslist.nl communiceerde de gratis opnamemogelijkheid op de dag dat Google Shopping officieel werd aangekondigd in Nederland. De vergelijker beoogde de prijsdrempel weg te nemen voor startende en kleinere webshops, die ook kosteloos bij Google terecht kunnen voor een aantal productcategorieën.

‘Toon alle shops’
Wie kiest voor de kosteloze vermelding op Beslist.nl, is niet direct te zien op de productpagina’s van de vergelijker. Pas als de bezoeker klikt op de link ‘toon alle shops’ komen de ‘gratis webwinkels’ in beeld. Webwinkeliers die de centen op zak willen houden hebben geen mogelijkheden hun shop visueel te onderscheiden van andere webshops (meer info hier).

Breed aanbod
Met de optie tot gratis opname wil Beslist.nl shoppers een zo breed mogelijk aanbod voorschotelen. Eind 2010 verlaagde de vergelijkingsite de standaard klikprijzen in de meeste categorieën al van 15 naar 10 cent. Directeuren Kees Verpalen en Leon Kramer zeiden daarmee een prijzenoorlog tussen Nederlandse vergelijkers te willen ontketenen.

Opnamedrempel
Verpalen en Kramer wezen destijds specifiek op de hoge opnamedrempel van Kieskeurig.nl, dat vandaag de site Kiesmobiel.nl lanceerde. Bij monde van Sanoma’s Sander ten Dam reageerde de concurrent: ‘Het aanbod van zoveel mogelijks webwinkels brengen is bij Kieskeurig geen doel op zich. De consument moet bij ons terecht kunnen voor zo betrouwbaar mogelijke shops.’

Bereik
Uit de laatste cijfers van Stir blijkt dat het bereik van Beslist.nl en Kieskeurig.nl precies even groot is: in mei bereikten beide sites 14,1 procent van de Nederlandse internetgebruikers van 13 jaar en ouder. Meer bereikcijfers vindt u via de link hieronder.


Size: 111.2K bytes Modified: 2 June 2016, 13:12