Twinkle | Digital Commerce

'Flavourites.nl voor mannen' telt 150 shops

2017-05-27
171159
  • 1:39

Flavourites.nl, dat vrouwen wijst op shopmogelijkheden in webwinkels, heeft met Easyasbeans.com een mannelijke tegenhanger in de markt gezet. ‘Het staat er helemaal los van, met een eigen look and feel. Weg van het roze’, aldus Natascha Klootsema.

Wekelijks worden zo’n tien tot vijftien webwinkels toegevoegd aan het portfolio van Easyasbeans.com, dat op 19 november werd gelanceerd. Klootsema, die Flavourites.nl begin 2007 met Marije Mulder begon: ‘Net als bij Flavourites.nl is de selectie belangrijk. We nemen alleen webwinkels op die aansluiten bij de hippe modebewuste man. Het zijn er nu ongeveer 150. We struinen zelf het web af naar parels onder de mannenshops. Daar hebben we overigens wel een man voor aangenomen: Jan-Frans Schultink, die ook het weblog op de site aanstuurt.’

Vrouwen over de vloer
Volgens Klootsema komen onverwacht veel vrouwen over de vloer bij de tweede website van haar bedrijf. Zij komen er om cadeautjes te kopen of ideeën op te doen. ‘Dat verandert de positionering niet hoor. We vinden het prima dat die vrouwen met de mannen meelopen.’

Honderden shops
Klootsema wil geen omzetcijfers noemen over Easyasbeans.com of de vrouwelijke voorloper, die feitelijk etalageruimte ter beschikking stellen tegen betaling. ‘Easyasbeans.com trekt nu ruim tienduizend bezoekers per maand. Flavourites blijft doorgroeien. We hebben inmiddels drie vaste mensen in dienst en daarnaast nog een team van freelancers. Iedere maand voegen we nog zo’n veertig webshops toe aan Flavourites.nl, maar er dienen zich er wel honderden per maand aan.’

Fysieke verbinding
Flavourites.nl, dat met FlavourZine periodiek een online-magazine uitbrengt, zoekt ook naar de verbinding met de fysieke wereld. In een Webshopgids, te bestellen op de site, wijst het ‘de weg naar de hipste webshops’. Op Flavourites Live, dat op 19 november zijn tweede editie kende en het decor bood voor de lancering van Easyasbeans.com, presenteren webwinkels uit het portfolio zich fysiek aan de vrouwelijke webshopper. Een soortgelijk evenement voor Easyasbeans.com lijkt Klootsema weinig voorstelbaar: ‘Voor mannen zijn weer andere leuke dingen te verzinnen.’