Twinkle | Digital Commerce

Beursvloer Flavourites Live uitverkocht

2017-05-27
171130
  • 1:12

Alle beschikbare standruimte op Flavourites Live is verkocht. Ongeveer honderdvijftig webwinkeliers etaleren komend weekend hun aanbod in het Amsterdamse World Fashion Centre.

Dat zegt Natascha Klootsema, die de succesvolle webshopgids Flavourites samen met Marije Mulder heeft opgezet. De site biedt plek aan ‘de leukste webshops’ op het gebied van (kinder)kleding, interieur- en cadeauartikelen.

Uitpakken
Met Flavourites Live krijgt een deel van de op de site verzamelde webwinkels een gezicht. Klootsema: ‘Het zijn vooral kleinere ondernemers die op de beurs staan, waarvan de meesten voor het eerst live in contact komen met het publiek. De webwinkeliers willen daarom echt uitpakken. Het wordt één grote, vrolijke toestand.’

Onderbuikgevoel
Op de beurs is plaats voor webwinkeliers die al op Flavourites.nl stonden of daaraan zijn toegevoegd nadat ze zich aandienden voor Flavourites Live. De twee belangrijkste selectiecriteria voor opname zijn volgens Klootsema de uitstraling van de site en de originaliteit van het assortiment. ‘Er komt natuurlijk ook een beetje onderbuikgevoel bij kijken: ziet zo’n shop er lekker uit.’

Bezoekers
Klootsema en Mulder verwachten op vrijdag, zaterdag en zondag in totaal zo’n zesduizend bezoekers te mogen verwelkomen in het World Fashion Centre. Klootsema: ‘De maximale capaciteit is achtduizend mensen. Als er zoveel mensen zouden komen zijn we echt heel tevreden.’

Tot woensdag kunnen entreekaarten voor 7,50 euro online worden gekocht. Aan de deur bedraagt de entreeprijs 10 euro. Een marketingoffensief in onder andere kranten en tijdschriften moet deze week shoppers en andere belangstellenden over de streep trekken.