Twinkle | Digital Commerce

Bol.com in dagdeals

2017-05-27
180101
  • 1:22

Bol.com is begonnen met het aanbieden van dagdeals op zijn homepage. Sinds vorige week wordt dagelijks één product tegen tientallen procenten korting aangeboden. Het concept is te vergelijken met de daybreaker van Wehkamp.nl.

Emerce schrijft over de dagdeals van Bol.com, die de online-mediawinkel vorige week aankondigde op zijn weblog. Bol.com spreekt daar van een ’superscherpe aanbieding, die maar 1 dag geldig is.’ De laatste cd van Michael Jackson is vandaag als 'DinsDagDeal' te koop voor 7,99 euro, 10 euro minder dan normaal.

Martplaats.nl
Met de dagdeals stapt Bol.com in flash sales, betoogt Emerce, net zoals Marktplaats.nl dat binnenkort weer zal doen. De handelssite komt met een opvolger voor Slimme Deals, een concept voor kortlopende aanbiedingen waartoe eerst werd samengewerkt met Winkelbee. Marktplaats.nl staakte de samenwerking omdat het de flash sales geheel in eigen hand zou willen houden. Dat is opmerkelijk, omdat intermediair Marktplaats bij herhaling heeft gezegd zelf geen retailer te willen worden.

Daily deal sites
Flash sales zijn in ons land vooral dankzij daily deal sites populair geworden. IBood, in 2010 opnieuw uitgeroepen tot e-commerce site van het jaar, is daarvan het bekendste voorbeeld. De afgelopen jaren zijn er veel concurrenten met dagaanbiedingen opgestaan, waaronder het inmiddels failliete Onetimedeal. Ook Nederlandse online-retailers met een groot productaanbod hebben de potentie van flash sales ontdekt, getuige de initiatieven van Bol.com en Marktplaats.nl en eerder Wehkamp.nl.

Shopping communities
Online shopping communities als Vente-privee.com, Shopvip.com en Vente-exclusive.com worden ook gezien als aanbieders van flash sales, omdat ze in kortlopende uitverkopen - meestal enkele dagen - producten met tientallen procenten korting van de hand doen.