Twee voormalige werknemers van levensmiddelfabrikant Procter & Gamble hebben met Truus.nl een nieuwe webwinkel gelanceerd voor huishoudelijke en verzorgingsproducten. ‘Over een jaar willen we na Albert Heijn de nummer twee zijn in dit segment.’
Christian van Someren en Olivier Prakken, respectievelijk algemeen en commercieel directeur van Truus.nl, zien veel ruimte op de ‘onderontwikkelde’ Nederlandse online-retailmarkt: ‘Onderzoek laat zien dat de consument behoefte heeft aan extra gemak’, zegt Prakken, ‘maar in ons land wordt dat nog lang niet altijd geboden. Daar springen we als Truus.nl op in.’
Drieduizend artikelen
Truus.nl, dat bestellingen boven de 45 euro gratis bezorgt, mikt onder meer op tweeverdieners en gezinnen met jonge kinderen. Het assortiment bestaat bij de start uit ongeveer drieduizend artikelen van verschillende fabrikanten, die daags na bestelling worden afgeleverd.
Virtuele schappen
Bezoekers van Truus.nl kunnen op basis van hun behoeften een categorie kiezen (man/vrouw/gezin/baby/huishouden), waarna alleen relevante producten worden getoond. Truus.nl gaat verder prat op zijn 'visuele schappen , waardoor de consument de producten overzichtelijk gepresenteerd krijgt en makkelijk een keuze kan maken'.
Leuk idee. Dat abonnement is ook goed uitgewerkt. In de basis zijn de boodschappen echter enkele procenten duurder dan bij de webwinkel van ah.nl. Gegeven het feit dat de assortiment ook een stuk smaller is en er geen bezorgtijden gegarandeerd kunnen worden zie ik dit niet als een serieuze concurrent voor ah.nl. Meer voor drogisterij.net en uwplein.nl en dergelijke.
Dus nogmaals mijn oproep: wie gaat nu eens een echt alternatief voor AH.nl opzetten?
Slechte site zeg! Of zijn ze er meer bezig?? Kan bijna niks bestellen!? Vind het ook niet erg overzichtelijk. Maar het lijkt wel alsof er helemaal niks in voorraad is ?? Erg vaag..
Ik geloof trouwens niet zo dat er ooit een concurrent komt voor AH. Albert heeft in redelijk korte tijd zijn bezorgkosten diverse malen verhoogd en ook het minimale orderbedrag is in stappen een heel stuk omhoog gegaan. Dit betekent volgens mij simpelweg dat ze dat nodig hebben om het goed rendabel te maken/houden. En als zo grote jongen als AH dat net kan, dan moet er toch wel een heel grote komen die daar tegen wil concurreren.
S & H Productfulfilment wenst Truus.nl veel succes toe.
Wij kijken uit naar een langdurige samenwerking en zorgen dat de logsitieke afhandeling, financieel beheer en later ook de klantenservice met de hoogste servicelevels zullen worden afgehandeld.
Een terugkerende klant is immers je beste klant.
Leuk idee. Dat abonnement is ook goed uitgewerkt. In de basis zijn de boodschappen echter enkele procenten duurder dan bij de webwinkel van ah.nl. Gegeven het feit dat de assortiment ook een stuk smaller is en er geen bezorgtijden gegarandeerd kunnen worden zie ik dit niet als een serieuze concurrent voor ah.nl. Meer voor females.nl en klikgigant.nl en dergelijke webwinkels
Groeten Virginia Jonkers