ANWB heeft de best vindbare website van de grootste online-adverteerders in Nederland. Albert Heijn (plek 6) is de eerste retailer en D-reizen (18) de eerste reisorganisatie in de Top 100 Online Vindbaarheid 2010 van Checkit, dat de opzet van de lijst veranderde.
Vergeleken met voorgaande edities, toen vooral technische aspecten werden bekeken, lette zoekmachinemarketingbureau Checkit dit jaar op de ‘algehele performance van organisaties binnen de zoekmachines’. Gekeken werd naar het procentuele bereik van een organisatie in haar specifieke markt. De nieuwe benaderingswijze zorgt voor veel verschuivingen in de lijst, met slechts twee bedrijven die terugkeren in de top 10, te weten Ziggo en UPC Nederland.
Hieronder vindt u de complete top 10 van dit jaar, met onder het euroteken de positie op de lijst van grootste online-adverteerders:
Over de topscore van de ANWB schrijft Checkit: ‘Deze score geeft aan dat de ANWB in 88% van de zoekopdrachten vindbaar is voor de relevante doelgroep.’
Checkit maakte ook top 5 lijstjes voor verschillende branches. Hieronder treft u die over de retailbranche:
Hieronder ziet u de vijf best vindbare reisorganisaties op de lijst:
Bol.com ontbreekt
Voor de lijst heeft Checkit net als vorig jaar de top 100 van grootste internetadverteerders als basis genomen. Anders dan vorig jaar kwam Bol.com op die lijst van onderzoeksbureau Nielsen niet voor. Zo kan het dat de online-mediawinkel, na SNS Bank tweede in de Top 100 Online Vindbaarheid 2009, ontbreekt op Checkits lijst van dit jaar
Artikel en whitepaper
Een artikel over de onderzoeksresultaten, met meer informatie over de onderzoekswijze, de resultaten per branche en conclusies, vindt u hier. De bijna identieke whitepaper die Checkit opstelde vindt u hier (pdf).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
ANWB aanvoerder Top 100 Online Vindbaarheid 2010
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.