Thuiswinkel.org heeft 27 webwinkeliers geroyeerd omdat ze niet zijn gecertificeerd. Ze hebben vandaag een aangetekende brief ontvangen waarin staat dat hun lidmaatschap is beëindigd, zegt Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen.
Volgens Jongen zijn de 27 namen van de ledenlijst verwijderd omdat ze om moverende redenen niet (langer) aan de gestelde eisen wensen te voldoen. Van het ledenbestand dat Thuiswinkel.org overhoudt zijn nu nog 10 partijen niet gecertificeerd. Zij blijven geschorst, wat betekent dat ze het Thuiswinkel Waarborg niet mogen voeren. Deze tien mogen wel aanblijven als lid, omdat ze inmiddels met de certificering zijn gestart.
Naleving
Thuiswinkel.org stelde certificering in april vorig jaar verplicht voor zijn leden. Uitvoerder ICTRecht controleert de webwinkeliers jaarlijks op de naleving van relevante wet- en regelgeving en gedragsregels en op de naleving van algemene voorwaarden zoals vastgesteld met de Consumentenbond. Alleen gecertificeerde leden van Thuiswinkel.org mogen het keurmerk Thuiswinkel Waarborg voeren.
Tijdelijk geschorst
Omdat het aantal aanmeldingen voor de certificering aanvankelijk achter bleef, verlegde Thuiswinkel.org de deadline voor antwoord op vragenlijsten van 31 december 2009 naar 31 maart van dit jaar. Toen werden ongeveer driehonderd leden tijdelijk geschorst, omdat ze nog niet aan de regels voldeden. Het Thuiswinkel Waarborg verdween van hun site.
‘Heilige deadline’
Eind augustus, toen nog honderdvijftig leden geschorst waren, zei Jongen dat 31 oktober de ‘heilige deadline’ zou zijn voor certificering en dat royement zou volgen voor webwinkeliers zonder certificaat (voorbeeld). Tien webwinkeliers zitten momenteel nog in de certificeringsmolen. Jongen benadrukt dat ze contributie betalen, maar dat ze het Thuiswinkel Waarborg niet mogen voeren. Overigens kunnen geroyeerde leden zich volgens de directeur opnieuw aanmelden als lid van Thuiswinkel.org: ‘We zijn blij met iedere webwinkelier die de certificering afrondt.’
Driekwart van de webwinkelomzet
Jongen noemt het certificeringsproces dat Thuiswinkel.org ruim anderhalf jaar geleden inging een succes: ‘Ik denk dat onze gecertificeerde leden ruim driekwart van de Nederlandse webwinkelomzet vertegenwoordigen. Het is goed dat consumenten weten dat zij aan de wet- en regelgeving voldoen. Eigenlijk zou iedere webwinkelier dat toch moeten willen nastreven, zou je zeggen.’
Zelfregulering
Jongen beschouwt de certificering als een staaltje zelfregulering: ‘We hebben het heft in handen genomen. Hiermee houden we de wetgever op afstand.'
Moverende redenen?
Behalve dat het vrij archaïsch klinkt, lijkt me het logisch.
Eigenlijk zou iedere webwinkelier dat toch moeten willen nastreven, zou je zeggen....
Ja zou best het thuiswinkel waarborg logo willen voeren maar het is eenvoudigweg onbetaalbaar.
wat ik destijds begrepen heb kost een certificering een 800 a 900 euro per jaar per website en dat is nog buiten de lidmaadschaps kosten voor hun zelf om.
Aangezien ik een tiental kleine niche webshops heb zou dat dus al minimaal 17.000 euro per jaar gaan kosten.
Dan kan ik zonder hun logo te voeren ook wel aan die voorwaarden voldoen hoor.
@ Wijnand; is er geen lijst van geroyeerde leden beschikbaar? Lijkt me dat als ieder nieuw lid met naam en toenaam wordt genoemd in Twinkle Magazine en met open armen wordt binnengehaald , Thuiswinkel.org de koper toch ook wil informeren aan welke winkels zij hun naam niet meer willen verbinden?
Ik lees regelmatig positief nieuws van de campagne machine van Thuiswinkel.org. Ik begrijp volkomen dat zij graag naar buiten treedt als hoeder van het o zo lastig te behouden kwaliteitspredicaat. Maar wie verdienen dit predicaat niet meer? Je kunt toch niet van ons verwachten dat wij de oude en nieuwe ledenlijst naast elkaar gaan leggen?
Of is het met trompetter door de voordeur en met stille trom door de achterdeur?
Elke webshop eigenaar die voldoen aan de geldende wetten en regels zouden graag een keurmerk willen dragen, alleen is die voor de meesten onbetaalbaar, want ja ook de mensen achter deze keurmerk moeten betaald worden en is natuurlijk niet het minima.
Maar ja we gaan gewoon verder, en ook zonder deze keurmerk zijn er nog genoeg keurmerken die vertrouwen uitstalen en wel betaalbaar zijn!
Om het Thuiswinkel Waarborg te mogen voeren moet je lid van Thuiswinkel.org zijn en de certificering van het keurmerk succesvol doorlopen. Webwinkels die zich willen laten certificeren betalen naast het lidmaatschap 390 euro, aspirant leden betalen 290 euro. Thuiswinkel.org certificeert haar leden niet zelf, dit gebeurt door de daartoe opgerichte Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Een slager keurt immers niet haar eigen vlees.
Lid worden kan vanaf 150 euro, waarbij geldt dat naarmate je meer omzet je meer contributie betaald. De sterkste schouders dragen de meeste lasten. Ieder lid heeft overigens weer wel een gelijke stem in de Algemene Leden Vergadering. Inmiddels zijn meer dan 1.100 webwinkels gecertificeerd, waaronder vele honderden kleine webwinkels. Dagelijks ontvangt Thuiswinkel.org 2 tot 3 aanvragen voor het lidmaatschap.
De certificering van Thuiswinkel Waarborg is geen papieren tijger of wassen neus. De certificering gaat over het naleven van bestaande wet- en regelgeving, niet meer en niet minder. Niet alleen verwachten we dat webwinkels de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel voeren, zoals die met de Consumentenbond overeengekomen zijn. We verwachten en checken met de certificering ook of webwinkels ernaar handelen. Dat is voor in ieder geval 27 webwinkels teveel van het goede. Het is het goede recht voor deze webwinkels om andere keuzes te maken. Het is ons goede recht om dan het lidmaatschao te beeindigen.
Thuiswinkel.org is een vereniging, dus meer dan een keurmerk alleen. Daar zijn er -zie de publicatie van de Consumentenbond in oktober over een onderzoek naar webwinkel keurmerken- inmiddels zo'n 16 van. Meer dan in welk land in Europa.
Thuiswinkel.org is dus niet 'het goedkoopste keurmerk' in Nederland. Maar vanaf minder 500 euro per jaar kun je lid en gecertificeerd zijn. Je mag dan het Thuiswinkel Waarborg voeren en je bent dan lid van een vereniging, die ook nog eens opkomt voor de belangen van webwinkels, die onderzoek faciliteert en zorgt voor netwerken, kennis- en informatie uitwisseling. Dat is meer dan 1.100 webwinkels -en niet de minste- ook wat waard.
Wijnand.... dan is de certificering kennelijk wat goedkoper geworden als de 800/900 euro die mij eerst door jullie was aangegeven als jaarlijkse kosten.
Feit blijft wel dat dit een fors bedrag is per jaar dat er ineens extra is bijgekomen voor jullie leden.
Nog erger is dat dat per webshop is. Ik heb dus 20 webshops die allemaal dezelfde software gebruiken en technisch dus gelijk zijn. elke shop werkt met dezelfde algemene voorwaarden en alle bestellingen worden op dezelfde manier en via hetzelfde systeem afgehandeld en dus allemaal helemaal gelijk behandeld.
Tussen die 20 shops zit dus als enige verschil de layout en het assortiment.
Toch moeten al die 20 shops apart gecertificeerd worden a 390 euro per jaar wat dus neerkomt op 7800 euro per jaar.
Waarom moet elke shop apart gecertificeerd worden en wordt niet gewoon het bedrijf gecertificeerd? Als je 1 shop goed bevonden hebt is de erst dat namelijk automatisch ook.
Juist doordat elke shop apart moet is het onbetaalbaar voor veel webshop houders.
@ Wijnand, je vervult jouw rol als PR man wederom met verve. Misschien heb je mijn vraag gemist dus ik herhaal 'm nog een keer. Waar kunnen we een overzicht vinden van de 27 geroyeerde leden vinden?
Thuiswinkel.org zal de lijst met 27 geroyeerde leden niet openbaar maken. Wij respecteren hun keuze om zich niet te willen laten certificeren. Daar zullen zij hun motiverende redenen voor hebben. We hebben er geen behoefte aan betrokken ex-leden ook nog een schop onder de achterste te geven.
Tav kosten van certificering: de 390 euro en 290 euro (voor aspirant leden) gelden al vanaf de start van certificering in 2009. Leden die meerdere identieke labels hebben, zoals Daniel schetst, betalen ook maar een keer certificeringskosten. Ook dat is al vanaf het begin van de certificering het geval.
Wijnand...
Ik wilde lid worden van jullie organisatie, dat was toen de certificering nog niet begonnen was.
Dat ik informatie aanvroeg over lid worden kreeg ik de prijzen door en de melding dat jullie het jaar erop met certificeringen zouden gaan starten. op de vraag wat dat zou kosten was het antwoord iets tussen de 800 en 900 euro per jaar en dat dat per webshop/label was.
Dat was voor mij de reden om mijn aanvraag om lid te worden niet door te zetten.
Zoals je het nu aangeeft zou dat inderdaad een groot verschil zijn kwa kosten.
@ Fokko: je begint vervelend te worden. In een vorige discussie met Wijnand zouden jullie eens met elkaar afspreken, het lijkt erop dat je die handreiking nog niet hebt aangenomen. Kritisch zijn is prima, het is wel goed als je daarbij de feiten kent. (Ben ondernemer en heb niets met thuiswinkel te maken!)
@Hans, lijkt me een hele redelijke vraag die ik stel. Ik ga ook zeker een keer met Wijnand rond de tafel zitten, het is er alleen nog niet van gekomen.
Welke feiten bedoel je? Ik stel een open vraag en Wijnand heeft kennelijk een goede reden om deze niet te willen beantwoorden. Jij vindt het niet opmerkelijk dat men niet open is over welke leden het Thuiswinkel.org logo niet meer mogen voeren? Thuiswinkel.org is een vereniging en de gecertificeerde leden moeten toch kunnen zien welke leden geroyeerd zijn? Het kan toch niet zo zijn dat men hier geheimzinnig over doet?
Ik vind het bijzonder dat mij dit als niet-lid opvalt maar ruim 1000 leden hier niet nieuwsgierig naar zijn. Noem het vervelend, ik noem het kritisch. Een open forum lijkt mij juist dé plaats om verschillende mening met elkaar te delen.
'Thuiswinkel.org is een vereniging en de gecertificeerde leden moeten toch kunnen zien welke leden geroyeerd zijn?'
Misschien, maar ik ben het met Wijnand eens dat dat niet aan de hele wereld kenbaar hoeft worden gemaakt. En dus ook niet aan jou, als niet-lid.
Als je bij een webshop winkelt zie je vanzelf of er een keurmerk is of niet. Daar gaat het om. Niet om op elke slak zout te leggen.
@ Hans. Uiteraard is het aan de vereniging om te beoordelen of men dit wel of niet doet. Maar als "de schop onder de kont" zoals Wijnand zegt, écht de reden is dan is het niet chique om de royering van deze 27 leden wél in te zetten in je PR.
Het breed in de media ( incl. Twitter vanochtend) uitmeten valt daar naar mijn mening onder. Houd het dan gewoon stil en breng het niet als positief nieuws.
Als je lid bent, wil je toch weten wie er wel of geen lid is? Je moet verdorie je best doen om je te certificeren maar als het jou gelukt is om je opnieuw te certificeren dan mag je niet weten wie het niet gelukt is? Een vereniging is toch bedoeld voor de leden? Wat is een lidmaatschap waard als je niet mag weten wat er zich binnen de vereniging afspeelt? Stel je bent lid van een voetbalvereniging en er wordt een lid geroyeerd omdat hij zich niet wenst te houden aan de regels van de vereniging maar de voorzitter wil niet zeggen om welke lid het gaat, dan begin jij toch mag ik hopen heel hard te lachen? Hoe moet je dan nog het verschil zien tussen leden en niet leden? Kijken of ze nog steeds het voetbalshirt van de vereniging dragen? Vertaalt naar Thuiswinkel.org; kijken of ze het logo nog voeren?
Je laatste alinea begrijp ik niet. Staat naar mijn idee compleet los van de gevoerde discussie. Trouwens niet bedoeld om 'm als slak te betitelen.
De taak van Thuiwinkel.org is om aan te geven wie er lid is, niet om aan te geven wie er geen lid meer is. Als een derde inventariseert wie er lid was en nu niet meer, is dat zijn goed recht maar het zou niet netjes zijn van Thuiswinkel.org om dit aan te geven.
@ Bas, ik kan mij dit voorstellen. Blijft overeind dat je dan naar mijn mening ueberhaupt niet zou moeten willen melden dat er 27 leden geroyeerd zijn, laat staat er actief mee naar buiten komen, uitsluitend omdat het imago er positief door beinvloed wordt.
Het signaal dat Thuiswinkel met dit bericht wil afgeven, is dat als je lid wordt, het niet betekent dat je automatisch het logo mag dragen, en dat het lidmaatschap ook ontnomen kan worden. M.a.w. het is niet zo dat iedereen met wat geld een logo kan 'kopen'.
Het logo is volgens mij niet bedoeld om leden binnen de vereniging met elkaar te kunnen vergelijken, maar is slechts bedoelt om klanten aan te geven dat de winkel aan bepaalde standaarden voldoet. Kom je als klant dus bij een winkel zonder logo waar er voorheen wel een was, dan zou dat een reden kunnen zijn om er niet meer te kopen.
@ Roger; in dat geval is de klant er dus wél bij gebaat om te weten wie het logo niet meer mag voeren. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat als je vaste klant bent van een (ex)lid, je bij iedere bestelling controleert of het logo nog wel aanwezig is. Een lijstje van voormalige ( geroyeerd klinkt iets minder positief) leden zou dan een handig hulpmiddel zijn.
De kosten voor het keurmerk zijn afhankelijk van de omzet. Fijn als de omzet uit de webwinkel maar een fractie is van de totale omzet van je bedrijf.
Dat ik niet lid ben van de thuiswinkel.org, heeft niks te maken met niet willen en al helemaal niet met dat mijn voorwaarden niet goed zouden zijn. Dat wij niet lid zijn ligt puur aan de hoge kosten.
Bij een omzet van tussen de 50.000 en 100.000 betaal je al 500 euro per jaar en ga je boven de 100.000 dan betaal je al elk jaar 750 euro.
Daarbij komen dan de jaarlijkse kosten van 390 euro.
Eenmalig inschrijvingskosten van 75 euro en een recnt uitreksel van de kamer van koophandel.
Dat vindt ik toch heel veel geld!
Daarnaast vindt ik het ook vreemd dat 1 organisatie zowel de balngen van de webinkelier als die van de klant kan behartigen, is dat niet wat tegenstrijdig????
En verder jammer, wel begrijpelijk, dat thuiswinkel.org voor doet laten komen dat een webwinkel alleen betrouwbaar is met hun logo.
Gelukkig heb ik genoeg klanten die onze winkel wel vertoruwen en dus ook zonder logo thuiswinkel.org wel bij ons kopen.
Steeds opnieuw is er discussie over de hoge kosten. Maar wat is hoog?
Vergelijk je het met al die andere keurmerken die er zijn? Ja, dan zijn de kosten van Thuiswinkel.org inderdaad hoog.
Maar die andere keurmerkjes waarmee vaak wordt vergeleken, die lobbyen niet om zo'n maf idee uit Den Haag (Cookiewet) tegen te houden. En zo zijn er nog legio zaken waar Thuiswinkel.org zich als branchevereniging voor inzet. En daar profiteren webwinkeliers van, ook degenen die geen lid zijn.
Er wordt dus veel werk verzet, maar ik vind het een beetje flauw steeds maar te roepen dat het zo duur is. Je betaalt niet alleen voor het plaatje op je website hoor...
@Fokko
Voor een vaste klant van een al dan niet geroyeerde shop zal het hem een worst zijn of dat logo er wel of niet staat. Alsof men een vaste klant is vanwege dat logo.
Verder denk ik dat Thuiswinkel.org prima zelf hun keurmerk kan handhaven en zal controleren zodat hun logo niet onterecht gebruikt wordt. Jouw idee van een zwarte lijst als "handig hulpmiddel" vind ik belachelijk. Alsof je alle consumenten een lijst gaat geven met welke shops zojuist hun lidmaatschap kwijtgeraakt zijn.
@allen
Je weet toch wel in de tussentijd dat de koper geen waarde hecht aan dit logo. Het bewijs is er overtuigend, 10duizenden shops die ook goed draaien zonder dat logo. WAKE UP! dont support the "dikke nekke club".
Onze meer dan 1100 leden vertegenwoordigen een fors gedeelte van de naar verwachting 8 miljard online omzet. En ook bij ons geldt de 80-20 regel, derhalve heb je het wel over vele honderden kleine webwinkels die zich wel geroepen voelen om lid te worden van een brancheorganisatie die meer doet dan een keurmerk plaatje leveren.
Wij komen ook op voor de belangen van die 10duizenden shops die niet het Thuiswinkel Waarborg voeren. We hebben bijgedragen aan de totstandkoming van iDEAL, werken nu met banken aan mobiele variant, werken aan verbeterde of minder wetgeving waarbij het gaat om cookies, 100% vooruitbetalen, zorgplicht voor consumenten als ze producten terugsturen, praten met distributeurs over tijdvakbelevering, praten met de verpakkingsindustrie over gemakkelijkere verpakkingen, praten met affiliate marketing partijen over een convenant waardoor webwinkels weten met wie en hoe ze zaken doen, werken hard aan terugdringen van webwinkel fraude, etc. etc.
Een van de EU parlementariërs heeft in het EU parlement voorgesteld om de kosten van alle retouren van webwinkels van producten boven 50 euro voor rekening van de webwinkels te laten vallen. In Duitsland komen alle retouren voor rekening van de webwinkel. Voor veel webwinkels heeft dit een enorme impact op de business als dit werkelijkheid zou worden. Thuiswinkel.org spreekt as dinsdag in Brussel met een delegatie met het kabinet van Kroes over dit soort zaken.
Je kan dus twee dingen doen. Langs de zijlijn gaan staan, commentaar leveren en namen noemen en toekijken hoe de 'dikke nekke club' voor jouw de kanstanjes uit het vuur sleept. Of je kan meedoen, meepraten, van elkaar leren en verantwoordelijkheid nemen.
Go Wijnand! Prima reactie, maar ik denk dat je ermee moet leren leven dat er gewoon mensen zijn als Don en Fokko en nog velen die het niet wíllen begrijpen. Ze blijven namelijk in herhaling vallen als een vastgelopen plaat.
Wat steld het tuiswinkel.org keurmerk eigenlijk nog voor als er leden zijn zoals klara.nl?
Als je daar besteld en kiest voor vooruit betaling en je betaald niet (door omstandigheden) krijg je gelijk post van incasso bureau's met verhogingen en daarna direct e-mails met dreigementen met rechtzaken enz..
En als je wil annuleren een bestelling blijken e-mail adressen niet te werken of niet beantwoord te worden, wordt telefoon niet opgenomen enz.
En als je bij thuiswinkel.org gaat klagen komt er pas na lang aandringen en weken wachten een reactie met dat de klacht niet terecht is.
En als je dan even op internet zoekt blijkt klara.nl ook niet bepaald betrouwbaar te zijn:
http://www.checkwebwinkel.nl/Webwinkels/erotiek/Klara.nl.html
http://www.shobs.nl/webshop/541/klara.nl
http://www.beslist.nl/s0000001150/?shopreviews=1
dan zie je snel dat er zeer veel problemen met dit bedrijf zijn (zo staan er nog honderden klachten op internet hierover).
Als zo een bedrijf het keurmerk mag blijven voeren wat steld dit dan nog voor?
Dit soort meldingen hoor ik als jurist Consumentenzaken van Thuiswinkel.org uiteraard graag. In het inmiddels vervangen klachtenmeldsysteem zat inderdaad een ongelukkige omschrijving dat de klacht niet terecht zou zijn. Dat klopt niet en zal ook niet meer voorkomen omdat we met een nieuw systeem zijn gaan werken. Mocht uw klacht nog niet opgelost zijn dan kunt u zich bij mij melden via onze website.
Thuiswinkel.org bemiddelt jaarlijks vele honderden klachten tussen consumenten en onze leden. Daar zijn we -in alle bescheidenheid- erg succesvol in, wat zich ondermeer uit in erg lage aantallen klachten en geschillen dat bij de Geschillencommissie Thuiswinkel aanhangig wordt gemaakt. Ook blijkt het uit de vele tientallen reacties van consumenten per maand die dankbaar zijn om onze bemiddeling
Hallo Ank vaan Heeringen,
Maar hoe kan het dat een bedrijf als dit nog steeds jullie waarborg mag voeren terwijl het kennelijk overal lak een heeft en kun klanten met onzinnige claims probeerd te chanteren.
Dat het web vol staat met klachten over dit bedrijf dat er niet geleverd wordt, dat ze nooit ergens op reageren, dat er kennelijk al meerdere klachten bij jullie over hun zijn binnen gekomen.
Dat ze pas na zware druk van jullie weken later eens een reactie sturen.
Dat ze hun toezegging in de klacht afhandeling vervolgens niet nakomen enz..
Ik had hier besteld omdat ze een waarborg van jullie hadden, maar kom er dus pas achteraf achter dat ondanks dat waarborg het een onvoorstelbare puinhoop is bij dat bedrijf.
Volgende keer zal ik dus niet meer afgaan op jullie keurmerk maar ondanks dat een bedrijf een keurmerk heeft eerst uitgebreid op internet gaan zoeken of het wel een betrouwbaar bedrif is en daarmee vervalt de waarde van jullie keurmerk als je daar dus niet op af kan gaan.
@ Hans
Niet willen begrijpen is wat compleet anders dan kanttekeningen plaatsen. Ik ben het met Wijnand eens dat het prima is dat er een belangenvereniging is. Dat daar een bijdrage tegenover moet staan, kan ik helemaal begrijpen. Maar dat 1.100 leden zich jaarlijks moeten laten hercertificeren a 390,- per keer vind ik grote kul. Ergens wordt iemand heel blij van 1.100 x 390,- = 429.000,- omzet voor het controleren van jaarrekeningen en algemene voorwaarden.
Het idee van een vereniging is volgens mij iets met elkaar willen bereiken door samen iets te doen. Dat is iets anders dan het meebetalen aan de (salaris)kosten van een paar mensen die jouw belangen behartigen. Zoals Wijnand terecht opmerkt, vertegenwoordigt Thuiswinkel.org een groot deel van de online omzet. Dat betekent dat er onder de leden heel veel mensen met heel veel kennis rondlopen. Wat is gebruikelijk bij een vereniging? Mensen zetten zich vrijwillig in om een functie te bekleden danwel werkzaamheden uit te voeren. Waarom wordt het geen verplichting voor leden met een bepaald aantal medewerkers in dienst om één of meerdere 'vrijwilligers' af te staan om werkzaamheden uit voeren? Zo creeer je niet alleen betrokkenheid maar breng je ook de overheadkosten omlaag zodat de jaarlijkse bijdrage naar beneden kan.
Laat ik het voortouw nemen: ik stel mij 1 dag per maand op vrijwillige basis ter beschikking aan Thuiswinkel.org om noodzakelijke werkzaamheden te verrichten. Onder de voorwaarde dat zich minimaal 5 mensen uit de top 20 van de Twinkle100 melden die hetzelfde doen. Ik verwacht dan wel dat de jaarlijkse contributie van alle leden omlaag kan. Dat ik zelf geen lid ben, doet dan niet terzake. Misschien word ik tijdens het werk voor Thuiswinkel.org wel zo enthousiast dat ik lid wil worden!
@ Hans; ik ga ervan uit dat jij je ook vrijwillig meldt?
Verdiep je 's in Thuiswinkel.org. Ze hebben bijv. werkgroepen waarin mensen uit de top 20, maar ook van kleinere webwinkels zich inzetten voor jou en mij. Vrijwillig. Leden en niet-leden. Je loopt hier de slimmerik uit te hangen, maar je weet niet waarover je praat.
@ Hans
Helaas vertel je me opnieuw niets dat ik al niet wist. Een werkgroep is prima, in de vorm van een klankbordgroep. Ik heb het over werken, niet over meedenken in een gezellig samenzijn tussen vakbroeders. Je weet wel, gewoon handen uit de mouwen steken en je nuttig maken. Dingen doen waar je normaal gesproken een salaris voor verwacht te ontvangen.
Ik begrijp uit jouw opmerking dat jij je niet aanmeld als vrijwilliger? Of zit jij in één van de werkgroepen?
<cite>Wijnand Jongen op zaterdag 6 november, 2010 om 12:03</cite>
Onze meer dan 1100 leden vertegenwoordigen een fors gedeelte van de naar verwachting 8 miljard online omzet
Over hoeveel orders praten we hier?
<cite>Ank van Heeringen op vrijdag 12 november, 2010 om 16:03</cite>
Thuiswinkel.org bemiddelt jaarlijks vele honderden klachten tussen consumenten en onze leden
En komen er dan geen duizenden tot 10 duizenden klachen uit voort?
De consument heeft dus gewoon geen zin in die klachten bemiddeling van de thuiswinkel organistie, die plaatsen liever een reviewbij kassa of radar of zitten op het een feestje te klagen over je .
Thuiswinkel waarborg wordt et de dag minder waard voor consumenten.
webshops mogen hun certificering gewoon behouden, ook al maken ze er nog zo een puinhoop van en zijn er nog zoveel ernstige klachten.
B.v. het bedrijf www.klarna.nl waarover op internet vele honderden klachten te vinden zijn betreffende niet uitleveren van producten en waarover al vele klachten bij thuiswinkel.org binnen gekomen zijn (heb o.a. daar zelf al geklaagd) maar waarmee niks gebeurd.
Wat denk je dat consumenten van dat logo gaan vinden als ze dit soort rotte bedrijven tegenkomen dat het logo maar mag blijven voeren.
Zie ook : http://www.trustpilot.nl/Users/645176
nog wat meer ervaringen met dat bedrijf: http://www.trustpilot.nl/review/www.klara.nl
Thuiswinkel.org heeft opnieuw 36 leden geroyeerd die niet aan de certificering voldoen, maakte de branchevereniging deze week bekend. Om welke bedrijven het gaat, wordt opnieuw niet gecommuniceerd.