Amazon heeft 540 miljoen dollar over voor de overname van Quidsi, het bedrijf achter webwinkels als Diapers.com, Soap.com en Beautybar.com. De overname zou later vandaag bekend gemaakt worden, aldus verschillende Amerikaanse bronnen.
Het overnamegerucht werd dit weekend de wereld in geholpen door CNN’s website Fortune.com, dat spreekt van ‘A Zappos like purchase for the e-commerce giant’.
Zappos, Woot! en BuyVip
Vorig jaar kocht Amazon Zappos.com voor 1,2 miljard dollar. Voor Quidsi zou het bedrijf bijna de helft over hebben. Eerder dit jaar kocht Amazon al de dagaanbiedingensite Woot! en vorige maand werd het eigenaar van de Europese besloten modesite BuyVip.
300 miljoen dollar
Quidsi verwacht dit jaar een omzet van ongeveer 300 miljoen dollar te kunnen behalen, 67 procent meer dan vorig jaar. Diapers.com is de belangrijkste omzetgenerator. Soap.com en Beautybar.com zijn pas dit jaar gelanceerd.
Pampers op Facebook
Amazon zou al eerder hebben geprobeerd het snel groeiende Quidsi in handen te krijgen, zonder resultaat. De webwinkelreus verkoopt zelf ook luiers, maar legt het op dit terrein af tegen Diapers.com, dat ook producten van het eigen huismerk verkoopt. Overigens helpt Amazon fabrikant Procter & Gamble bij de verkoop van Pampers op Facebook.
Amazon heeft de aankoop van Quidsi zojuist kenbaar gemaakt in een persbericht. Daarin grapt Amazon-baas Jeff Bezos: "I'm not sure which is more unpleasant: changing diapers, paying too much for them, or running out of them. This acquisition brings together two companies who are committed to providing great prices and fast delivery to parents, making one of the chores of being a parent a little easier and less expensive."