Tesco opent deze week een drive-trough voor mensen die online boodschappen bestellen. Volgens The Guardian gaat het om een unicum in Groot-Britannië, waar Tesco marktleider is. Als de proef bevalt, breidt het bedrijf de test uit.
Tesco’s drive-trough voor boodschappen wordt deze week voor het eerst opengesteld bij een filiaal van Tesco Extra in de plaats Baldock, ten noorden van Londen. Online-bestellers hoeven de auto niet uit om de boodschappen daar op te pikken.
Tijdvak
Met de dienst denkt Tesco vooral drukke ouders aan te kunnen spreken, die geen tijd hebben voor een bezoek aan de supermarkt noch voor het thuis wachten op de bezorging. Wie opteert voor ‘click and collect’ en een tijdvak van twee uur selecteert, kan de boodschappen voor 2 pond ophalen. Ter vergelijking: de bezorgtarieven bij Tesco beginnen bij 3 pond.
Foodfactory, Buehler's en Sears
Een drive-through voor dagelijks boodschappen is geen novum. In ons land startte Foodfactory vijf jaar geleden met een drive-in supermarkt in Alkmaar, die niet lang heeft bestaan. In de Verenigde Staten kwam Buehler’s Fresh Food eind 2008 met het concept Click, Load and Go. Sears startte niet lang daarna met pickups onder de noemer MyGofer, een Amerikaanse 'online grocery supermarket' die sinds kort ook boodschappen aan huis bezorgt. In Frankrijk breidt Chronodrive.com, dat geen gewoon winkelvloeroppervlak heeft, het aantal vestigingen in rap tempo uit.
Newco Food Retail
In Nederland is het op dit moment niet mogelijk online-bestelde weekboodschappen op te pikken. Albert Heijn komt met bezorgdienst Albert zelf naar online-bestellers toe. Newco Food Retail maakte vorige week bekend met een nieuwe websupermarkt te komen, die levensmiddelen desgewenst in kluisjes op openbare plekken achterlaat. Webklanten moeten hun boodschappen daar voor de lente van 2011 gratis op kunnen halen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tesco test drive-trough supermarkt voor webklanten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.