Otto Group, dat zich beschouwt als een van de grootste online-verkopers ter wereld, noteerde in het boekjaar tot en met februari een totaalomzet van meer dan tien miljard euro. De omzetplus van 1,5 procent is te danken aan het online-kanaal, dat met 22 procent groeide tot 3,6 miljard euro.
De totale omzet van de Duitse Otto Group (persbericht) kwam uit op 10,1 miljard euro, waarvan ruim de helft in het thuisland werd opgehaald. De vijftig verschillende webwinkels waarvoor het concern wereldwijd synergie zoekt, zorgen inmiddels voor 36 procent van de totale omzet. De inkomsten uit andere kanalen nemen in belang af.
Quelle
Otto Group beschouwt zichzelf wereldwijd als de grootse online-retailer in fashion en lifestyle. Allleen Amazon (omzet 2009: 24,5 miljard dollar) zou over alle categorieën meer via het web verkopen aan consumenten. Afgelopen jaar werd Otto eigenaar van de merknaam Quelle, daarvoor een grote concurrent op de Duitse thuiswinkelmarkt. Otto kocht ook de Russische activiteiten van Quelle.
Leuk info maar toon eens meer info over kleine webshops.