L.G. Klein, moederbedrijf van ektronicaketen Foto Klein, bouwt aan Megadeal.nl. De shop, die straks een breed assortiment aan consumentenelektronica biedt, is een joint venture met online-marketingbureau BlueMango.
De retailorganisatie verkoopt al online via onder andere Fotoklein.nl en Camera.nl. Die shops blijven volgens marketingmanager Ard Huisert gewoon in de lucht: ‘Megadeal.nl staat daar als joint venture helemaal los van.’
Typhone.nl
Partner BlueMango werd opgericht door Frank Sanders en Marijn Maas, die eerder aan de wieg stonden van Typhone.nl. Die succesvolle telecomshop werd in het voorjaar van 2008 verkocht aan The Phone House. De verkopers namen hun online-marketingkennis mee naar BlueMango. Behalve The Phone House behoren ook Vodafone en Ditzo tot het klantenportfolio.
Takken van sport
Met een andere klant, investeringsmaatschappij L.G. Klein, gaan Sanders en Maas nu opnieuw een webwinkel exploiteren. Maas: 'Zij hebben meer dan 25 winkels, kennis van producten, inkoopkanalen en service. Wij nemen onder andere het design en de webmarketing voor onze rekening.'
Maas verwacht dat Megadeal.nl rond april wordt gelanceerd.
Concurreren in deze 'high-consumer-electronics' markt is meer dan een uitdaging. Met alleen marketing-kennis en een 'zak geld' kun je deze markt haast niet overwinnen.
"Klein in prijs, groot in service" is natuurlijk wel een veelbelovende gedachte, al gaat die combinatie in werkelijkheid niet altijd op. Kleine prijs is ook kleine marges en investeren in service kost nou eenmaal geld; trainen van je mensen, investeren in technologie, platform, reviews & ratings, moderatie etc.
Ik zal het zeker op de voet volgen en ben zeer benieuwd hoe zich dit in Nederland gaat ontwikkelen tot iets moois...